۰ نفر

همزمان با مجوز صدور اوراق مشارکت از سوی بانک مرکزی:

هاشمی: شهرداری باید هر ما یک ایستگاه مترو افتتاح کند

۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۴۹
کد خبر: 454559
هاشمی: شهرداری باید هر ما یک ایستگاه مترو افتتاح کند

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه با عملیاتی شدن اوراق مشارکت امکان افتتاح هر ماه یک ایستگاه مترو در پایتخت وجود خواهد داشت، گفت: مدیران شهری دیگر بهانه‌ای در راه‌اندازی ایستگاه مترو ندارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره عملیاتی شدن 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه مترو و اتوبوس اظهار داشت: از طریق این اوراق مدیران شهری امکان افتتاح هر ماه یک ایستگاه مترو در پایتخت را خواهند داشت و دیگر بهانه‌ای در این زمینه ندارند و می‌توانیم امسال شاهد بهره برداری ۱۲ ایستگاه جدید مترو در پایتخت باشیم.

وی افزود: همچنین بخشی از این اوراق جهت تأمین 105 دستگاه واگن و 120 اتوبوس در نظر گرفته می‌شود و پیروز حناچی به شورای شهر اعلام کرد که اقدامات در این زمینه در دستور کار قرار گرفته و آغاز شده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: از آنجایی که شهرداری تهران بدهی سنگینی به بانک‌ها داشت، بانک‌ها تمایل به همکاری در زمینه اوراق مشارکت نداشتند ولی با اقدامات ارزنده‌ای که توسط حناچی و مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک انجام گرفت با وجود وضعیت بدهکاری، انتشار اوراق مشارکت عملیاتی شد.

وی درباره میزان بدهی شهرداری به بانک‌ها گفت: مجموع بدهی، بهره بانکی و جریمه بیش از 30هزار میلیارد تومان است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: همچنین بخشی از 1500میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت خرید اتوبوس‌های برقی استفاده خواهد شد.