۰ نفر

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

برگزاری جشن های دهه ولایت به مردم واگذار می‌شود

۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۵
کد خبر: 453966
برگزاری جشن های دهه ولایت به مردم واگذار می‌شود

همراهی و مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سازمان تبلیغات استان تهران، جبهه مردمی انقلاب اسلامی و کمیته امداد استان تهران در برگزاری اعیاد دهه ولایت با هدف واگذاری برگزاری جشن ها به مردم پس از سال ها، شامگاه یکشنبه در نشست خبری آنلاین این نهادها مطرح شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در نشست خبری آنلاین اعلام برنامه‌های شهر تهران در دهه ولایت، اظهارداشت: براساس این رویکردها، جشن‌های عید غدیر را مردم برگزار و شهر را آذین‌بندی می‌کنند و ما امکانات در اختیارشان قرار می‎دهیم؛ در گذشته هم برگزارکنندگان اصلی جشن‌های اعیاد مذهبی مثل نیمه‌شعبان و غدیر مردم بودند و ما می‌خواهیم به هویت محله‌ای که مسجد مرکز محله بود، بازگردیم.

وی گفت: بر این اساس برنامه‌های دهه ولایت از ۱۰ تا ۱۸ مردادماه در  ۱۱۰ مسجد پرمخاطب تهران برگزار خواهد شد؛ همچنین در ماه محرم مراسم به صورت مجازی برگزار نمی‌شود و هیات‌ها هم به مساجد اضافه خواهد شد که امیدواریم نهاد خانواده و محله در این شرایط سخت به ما کمک کنند.

راه‌اندازی شبکه مجازی «شامخ»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این نشست با اشاره به شبکه مجازی ایده‌پردازی مجازی با عنوان «شامخ» اظهارداشت: این شبکه مخفف شبکه ابلاغ مهمترین خبر، خبر ولایت حضرت علی(ع) است که به زودی فراخوان آن اعلام می‌شود و افراد باتجربه و حرفه‌ای در حوزه ایده‌پردازی و عموم مردم می‌توانند ایده‌های خود را برای بزرگداشت این روز در قالب متن و ویدئو ارسال کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی گفت: ایده‌هایی که در مرحله اول داوری امتیاز کسب کند، به مرحله نهایی راه پیدا می‌کند و افرادی که قصد اجرای ایده‌های خود را داشته باشند، پشتیبانی می‌شوند.

وی افزود: در راستای ارتقای پیوندهای ولایی بین مومنان همچون اطعام، عیدی دادن، خوشحال کردن دیگران و بخشش هم براساس آنچه که در روایت‌ها مورد تاکید قرار گرفته، برنامه‌هایی تدارک شده و از سه نهاد دیگر برگزارکننده برنامه‌های دهه ولایت درخواست داریم این برنامه‌ها در قالب پویش و شعار واحد «بهشت مولا» برگزار شود.

«سهرابی» اجرای طرح تخفیف کالا و خدمات توسط کسبه استان تهران در دهه ولایت و عید غدیر را از جمله فعالیت‌های پیشنهادی در قالب این پویش عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به دیدار با سادات و سنت عیدی دادن آنان به مومنان در عید غدیر نیز اظهارداشت: امسال این سنت به دلیل شرایط کرونا توصیه نمی‌شود و پیشنهاد می‌کنیم که سادات کشور مبالغی را که قرار بود به عیدی اختصاص دهند در سامانه‌ای که اطلاع‌رسانی خواهد شد، واریز کنند تا بتوان با مبالغ جمع‌آوری شده، کارها و اقدامات موثری برای رفع مشکلات انجام داد.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تهران نیز در این نشست با ابراز امیدواری از تداوم همکاری‌های نهادهای مختلف در برگزاری برنامه‌ها اظهارداشت: با مشارکت مردم در ۳۵۴ محله پایتخت اقدامات قابل توجهی برای مهار کرونا انجام و همچنین بعضی از مساجد با محوریت مردم اداره شد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا دانایی گفت: برای برگزاری برنامه‌های دهه ولایت و عید غدیر در هر منطقه شهرداری تهران پنج مسجد محوری، فعال و مردمی انتخاب شد و قرار است برنامه‌هایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله نورافشانی در پشت‌بام این مساجد در ساعت مشخص، اطعام غدیر، دریافت کمک‌های مردمی برای نیازمندان و راه‌اندازی کاروان‌های شادی با محوریت این مساجد انجام شود.

خدمات‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) در دهه ولایت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران نیز در این نشست با اشاره به اقدامات این نهاد در دهه ولایت و عید غدیر، اظهارداشت: کمیته امداد مانند سال‌های گذشته در خصوص خدمت‌رسانی به نیازمندان فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد که امیدواریم امسال این فعالیت‌ها با همکاری سه نهاد دیگر بهتر و بیشتر انجام می‌شود.

سیدابوالفضل پرپنچی گفت: کمیته امداد براساس نیازمندی‌ها در شهر و استان تهران افراد را شناسایی کرده و کمک‌های را به آنان ارائه می‌دهد که در ماه مبارک رمضان و رزمایش همدلی هم ادامه پیدا کرد و یک میلیون و ۶۰ هزار پرس تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفت؛ امیدواریم این همدلی افزایش پیدا کند و با همکاری گروه‌های جهادی در عیدهای قربان و غدیر کمک‌های بیشتری به جامعه هدف برسانیم.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران، ۲۰ هزار یتیم و محسنین را تحت پوشش قرار می‌دهد که سه هزار و ۳۰۰ بیمار صعب‌الاعلاج جزء این گروه هستند.

پرینچی، توزیع سبد کالا، پرداخت جهیزیه به مزدوجین سادات، تکریم بیمارن، دیدار حامیان یا ایتام با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی را از اقدامات دیگر کمیته امداد خمینی(ره) استان تهران عنوان کرد.