۰ نفر

شهردار تهران:

ایجاد مقدمات افتتاح خط 10متروی تهران/ آخرین وضعیت فاینانس 630واگن چینی

۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷
کد خبر: 453451
ایجاد مقدمات افتتاح خط 10متروی تهران/ آخرین وضعیت فاینانس 630واگن چینی

شهردار تهران گفت: مقدمات افتتاح خط 10 متروی تهران فراهم شده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ پیروز حناچی در مراسم بهره‌برداری از  از دو رام قطار که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: امروز آخرین بخش از 77واگن به قطار تزریق شد. در تکمیل صحبت‌های آقای هاشمی من هم باید بگویم که متناسب با زیرساخت، واگن برای متروی تهران تامین نشده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید واگن در کارخانجات ما وجود دارد، اضافه کرد:ساخت 150واگن جدید در دستور کار قرار دارد و همچنین بنا داریم 105 واگن داخلی نیز تولید کنیم که در مردادماه  قطعات در داخل ساخته شده این قطارها به نمایش گذاشته خواهد شد.

حناچی درباره سرانجام تعیین تکلیف 630 واگن متروی تهران که بنا بود از طریق فاینانس با چین وارد ایران شود، تاکید کرد: تاییدات بانک مرکزی آمده وقرارداد به طرف چینی هم داده شده است.  در آخرین جلسه‌ای که با سفیر چین داشتیم این موضوع در دستور کار پیگیری سفارت چین قرار گرفته است.

شهردار تهران همچنین درباره احتمال تعطیلی شرکت واگن‌سازی تهران اظهار کرد: تلاش‌ می‌کنیم که این شرکت تعطیل نشود و نه تنها سفارشات تهران، بلکه سفارشات سایر شهرها را به سمت شرکت بیاوریم.

او همچنین گفت که؛ منطقه 22 با وجود بارگذاری‌های سنگین اما ظرفیت حمل و نقلی متناسب ندارد. خبر خوب اینکه در حال فراهم کردن مقدمات ایجاد خط 10 از میدان کتابی به سمت منطقه 22 هستیم.