۰ نفر

رییس شورای شهر تهران:

میان تعداد خطوط و واگن‌های قطار تهران تناسبی وجود ندارد/ تعطیل شدن شرکت واگن‌سازی تهران همزمان با بهره‌برداری از دو رام قطار

۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
کد خبر: 453440
میان تعداد خطوط و واگن‌های قطار تهران تناسبی وجود ندارد/ تعطیل شدن شرکت واگن‌سازی تهران همزمان با بهره‌برداری از دو رام قطار

رییس شورای شهر تهران گفت: با بهره‌برداری از دو رام قطار مترو، شرکت واگن‌سازی تهران عملا به دلیل نبود واگن و تجهیزات بیکار می‌شود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در مراسم بهره‌برداری از  از دو رام قطار که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: متروی تهران در حال حاضر حدود 200 قطار عملیاتی دارد و امروز یک درصد به ظرفیت آن افزوده می‌شود.

او ادامه داد: اگر بخواهیم با یک دهه قبل یعنی سال 90 ظرفیت را مقایسه کنیم، یک و یکدهم قطار به ازای خطوط وجود داشته اما از آنجایی که  مناسب با افزایش طول مترو و تونل‌ها، قطار اضافه نشده،این سرانه 30 درصد کاهش پیدا کرده و به 8دهم رام قطار رسیده است.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در فضای پاندمی ویروس باید تعداد قطارهای مترو افزایش پیدا کند، تاکید کرد:  اما تاکنونی این اقدامات نتوانسته عملیاتی شود که بخشی از آن مربوط به دولت و بانک‌ها است و بخشی هم بخشی به دلیل ضعف در پیگیری‌های شهرداری تهران بوده است.

محسن هاشمی با بیان اینکه با ورد این رام قطارها شرکت واگن سازی تهران عملا بیکار می‌شود، تاکید کرد:باید پیگیر 630 واگنی که باید از طریق فاینانس چین به کشور می‌آمد، شد تا این شرکت بتواند به کارش ادامه دهد. همچنین اگر ساخت قطار ملی زودتر نتیجه دهد، می‌توانیم شاهد افزایش فاصله اجتماعی در مترو باشیم.