۰ نفر

رییس شورای شهر تهران:

چرایی عقب‌نشینی ارتش از تفاهنامه‌۰۶/ مشکل حقوقی پروژه صبا حل نشده است

۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۹:۵۱
کد خبر: 452207
چرایی عقب‌نشینی ارتش از تفاهنامه‌۰۶/ مشکل حقوقی پروژه صبا حل نشده است

رییس شورای شهر تهران گفت:شهردار تهران اعلام کرد که چون مخالفت هایی شده و ارتش دید مورد سوال قرار گرفته و کار مناسب تبدیل به ضد ارتش برای شهر می شود فعلا از پروژه عقب نشینی کرده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره نشست هم اندیشی صبح امروز یکشنبه-۲۳ تیر با شهردار تهران گفت:هر یکشنبه با جناب شهردار برای برنامه اولویت محور و تحقق پذیر که بر اساس برنامه سوم داده شد جلسه داریم.امروز ایشان با بعضی از معاونان امدند و در مورد پروژه شهید رستگار صحبت شد که تا اواخر تابستان به بزرگراه امام رضا متصل می شود.

او ادامه داد : امروز اقای مناف هاشمی و امام همراه ایشان بودند که درباره ساخت ۱۲ ایستگاه جدید مترو گفتند که در حال دریافت وام اوراق مشارکت هستند و تا کنون نصف  ۹۰۰ میلیارد را گرفتند و نصف دیگر را دولت باید نامه تضمین می داد که داده و گفتند زمانی که رقم کامل را دریافت کنند قطعا  ۱۲ ایستگاه تا پایان سال ساخته خواهد شد.

او درباره پروژه راه اهان نیلوفری گفت: از زمان حضور اقای حناچی یک مسابقه در این باره برگزار و برنده تعیین شد، نقشه اجرایی داده شد که البته دچار مشکل عدم تفاهم با راه اهن شدند.

راه اهن معتقد است باید هزینه پرداخت شود و حناچی دو هفته پیش در جلسه با مدیر راه آهن این مساله را حل کرد و قرار است کلنگ راه اهن نیلوفری  در ۴ نقطه ۲۵۰ متری تا دو هفته دیگر کلید زده شود.

هاشمی درباره مشکلات محله گیشا نیز توضیح داد و گفت: مشکل لوله آب هزار و ۱۸۰۰ میلی متری در گیشا حل و قرار شد کلنگ زیر گذر گیشا تا دو سه هفته دیگر زده شود.

او ادامه داد: پروژه شهید بروجردی به دلیل ۴ قطعه تملکی  به تاخیر افتاده و قرار شد خودشان ورود پیدا کنند و از طریق تهاتر با املاک شهرداری مساله را حل کنند و ما شاهد باشیم در همین دوره شهید بروجردی افتتاح شود.

هاشمی بیان کرد: بحث صبا به نتیجه نرسیده چون شهرداری دچار مشکلات حقوقی است و از گله های اعضای شورا بود که چرا مستقیم ورود پیدا نمی کنند. ما گفتیم اگر نیاز به مصوبه ای دز این زمینه دارند بگویند که ما تهیه کنیم.

هاشمی دربارره پادگان ۰۶ و تفاهم نامه شهرداری و ارتش گفت:وقتی درباره ۰۶ تفاهم نامه امضا شد برخی از اعضای شورای شهر گفتند حرکت خوبی نبوده چون باید همه پادگان پارک می شد چراکه این مکان پهنه اس بود و می توانستند فعالیت هایی داشتند. اقای حناچی به من گفتند چون مخالفت هایی شده و ارتش دید مورد سوال قرار گرفته و کار مناسب تبدیل به ضد ارتش برای شهر می شود فعلا از پروژه عقب نشینی کرده است. این جور پروژه ها برد برد است و اگر یک طرف احساس خطر کند پایش را عقب می کشد. البته هنوز کاملا منتفی نشده است.

او در مورد وضع کرونا و اجرای طرح ترافیک در تهران با گلایه از صدا و سیما گفت:

در مورد طرح ترافیک چند بار توضیح دادم که توضیحات من از صدا و سیما پخش نمی شود .

تکه ای پخش می شود که فقط ایجاد سوئ تفاهم می کند.

هاشمی گفت: طرح ترافیک در تهران چند وجهی است، چند معادله و چند مجهول است. وقتی تعداد مجهول ها از معادلات بیشتر شود باید معادله را حل کنید. طرح ترافیک یعنی کاهش الودگی هوا و تنها موضوع پول نیست.

وقتی طرح ترافیک برداشته می شود ایا واقعا سفرهای غیرضرورو انجام نمی شود، ایا الودکی هوا بالا نمی رود و ایمنی شهروندان کاسته نمی شود. به خصوص در قشر پیر و کسانی که دچار مشکل فشار هستند کرونا می تواند اثر بخشی بیشتری داشته باشد.ایا اگر طرح ترافیک برداشته شده حمل و نقل عمومی خلوت می ماند؟ با یک میلیون سفر هنوز یک و نیم میلیون سفر در حمل و نقل عمومی کم در پی کرونا کاهش پیدا کرده است.

هاشمی گفت: این مسایل باید در ستاد ملی کرونا بررسی شود و ما در این مورد تصمیم گیری متمرکز داریم و هر تصمیمی بگیرد ما باید عمل کنیم. ستاد ملی کرونا باید تصمیم بگیرد که طرح ترافیک در تهران باشد یا نباشد.اگر تصمیم بگیرند که نباشد ما بلافاصله عمل می کنیم. انها چون نمی خواهند تصمیم بگیرند توپ را در زمین شورای شهر و شهرداری می اندازند.

او درباره برگزاری جلسات شورای شهر گفت: ما اجازه آنلاین برگزار کردن جلسات نداریم ، می توانیم غیر علنی کنیم .