۰ نفر

رییس شورای شهر تهران؛

افزایش حضور شهردار در جلسات هم اندیشی/ بررسی وضعیت پروژه های عمرانی

۸ تیر ۱۳۹۹، ۹:۰۷
کد خبر: 449047
افزایش حضور شهردار در جلسات هم اندیشی/ بررسی وضعیت پروژه های عمرانی

رییس شورای شهر تهران جزییات جلسه هم اندیشی صبح امروز را تشریح کرد .

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ محسن هاشمی پیش از آغاز جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران با بیان این که جلسات هم اندیشی با حضور شهردار تهران را آغاز کردیم گفت : پیش از این هر دو هفته یک بار جلسات با حضور شهردار برگزار می شود که در حال حاضر هر هفته  یک بار شهردار را به جلسات هم اندیشی دعوت می کنیم .

وی ادامه داد :موضوع جلسه امروز هم اندیشی هم گزارش شهردار تهران درخصوص پروژه های اولویت محور شهرداری تهران است که این پروژه ها بر اساس برنامه های اولویت محور و تحقق پذیری است که در شورا با هماهنگی شهرداری به تصویب رسیده بود .

در حال حاضر شهردار تهران در هر جلسه ای تعدادی از این پروژه ها را توضیح می دهند و آخرین وضعیت آنها را تشریح می کند. در جلسه امروز موضوع زیر گذر گیشا مطرح بود و پلی عابر و کنار گذری که هنوز ساخته نشده است. افتتاح پروژه طغرل که آماده است وباید ساختار اجرایی آن چیده شود که به همین دلیل هنوز به بهره برداری نرسیده است.

هاشمی اضافه کرد: پروژه صبا نیز به دلیل مشکلات حقوقی متوقف است که قرار شد با پیگیری مشکلات حقوقی برطرف شود و پیش از این بخشی از این پروژه به بهره برداری رسیده بود که به دلیل همین مشکلات حقوقی متوقف شد.

 رییس شورای شهر تهران در خصوص انتقادی که در خصوص تاخیر در افتتاح پروژه های مترو کرده است گفت: مصاحبه من بد بازتاب داده شد و علت آن تیتری بود که روزنامه شرق زد که اگر شهردار بودم که اصلا چنین موضوعی در این گفتگو نبود در این مصاحبه از من پرسیده شده که آیا علاقمند هستید که شهردار شوید که من پاسخ داده ام که علاقه ای به این کار ندارم اما اگر این فرصت به من می شد این کارها را انجام می دادم.

عمدتا  گلایه ما دولت بود و این که دولت ها کمک هایش را انجام می داد و بخشی از کمک های پیش بینی شده هم از سوی شهرداری به خوبی پیگیری نشده است.

محسن هاشمی همچنین در حین خروج از صحن شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران درباره علت خروجش از صحن شورا گفت: اعضای شورای شهر پیشوا جلسه ای با اینجانب درخصوص ساخت مترو برای این شهر دارند که باید به این جلسه بروم.

وی درخصوص چرایی خروج زود هنگام شهردار تهران و ایجاد این شائبه که شاید شهردار گله مند بوده است هم گفت: قضیه اینگونه بود که دیروز اشتباها یک لایحه ای آمد که شهردار تهران آن را امضا کرده بود اما یادشان نبود که دو فوریتی نوشته است در صورتی که موضوع دو فوریتی نبود.

هاشمی ادامه داد: من به شهردار گفتم این موضوع دوفوریتی نیست و ایشان هم گفتند من دو فوریتی امضا نکردم اما بد از رویت نامه دیدند که گویا دو فوریتی امضا کرده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: آقای حناچی خودشان یک جلسه دیگری داشتند به ایشان توصیه کردیم که بروند و به کارشان برسند و اجازه بدهند این لایحه یک فوریتی در کمیسیون مربوطه بررسی شود.

وی در پاسخ به این سوال که تذکرات ارایه شده از سوی اعضای شورا امروز شکل و شمایل متفاوتی داشت و بوی ناراحتی از آن به مشام می رسید گفت:

یکی از مشکلات ما این است که مصوباتی را که می فرستیم به شهرداری شهرداری کند اجرا می کند.

هاشمی افزود برای مثال یکی از مصوباتی که داشتیم اما درست اجرا نشده بود موضوع شفافیت و قرار دادن اطلاعات بر روی سامانه شفافیت بود که همین امر باعث شد خانم اروین تذکری بدهند.

وی درخصوص رفع مشکلات مربوط به حمل و نقل عمومی هم گفت: در این خصوص در این مدت صحبت به اندازه کافی شده است و دیگر حرفی ندارم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص اینکه آیا قرار نیست مرکز مطالعاتی برای شورای شهر تهران راه اندازی شود گفت: شورای شهر تهران هیچ گاه مرکز پژوهش ها نداشته است.

هاشمی ادامه داد پیشنهادی داشتیم که این دوره مرکز مطالعات و پژوهشهای ایجاد شود اما به این نتیجه رسیدیم که مرکز مطالعات شهر تهران می تواند نیازهای شورای شهر را هم برآورده کند.

وی درخصوص چرایی حضور اعضای شورای شهر پیشوا و اینکه تهران چه کمکی به پیشوا می تواند بکند گفت: همه متروهای شهرهای اقماری یک سرش به شهر تهران وصل می شود و طبیعتا این ها توقع دارند که به تهران وصل شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بین راه آهن و مدیریت شهری هماهنگی لازم برای رسیدن مترو به شهرهای اقماری وجود ندارد. برای مثال در پیشوا کارهای زیادی انجام شده است اما هنوز متصل نشده است.

هاشمی افزود از این رو این عزیزان امروز به دفتر من آمده اند تا هم کمک بطلبد و هم همکاری ها برای حصول نتیجه افزایش پیدا کند.