۰ نفر

در واکنش به انتقادات اهالی منطقه7 مطرح شد:

نصب نکردن آسانسور در ساختمان‌های بالای 3طبقه غیر مجاز است

۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴
کد خبر: 448897
نصب نکردن آسانسور در ساختمان‌های بالای 3طبقه غیر مجاز است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شهر تهران در واکنش به گزارشهای اهالی منطقه 7 مبنی بر اینکه برخی از ساختمان‌های در حال ساخت محدوده آسانسور ندارند، گفت: نصب نکردن آسانسور برای مالکان با توجه به شرایط موجود، توجیه اقتصادی ندارد.

 اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ بنا بر اخبار رسیده از اهالی ساکن منطقه 7 شهر تهران ،برخی از ساختمان‌های 4طبقه به بالا، از نصب آسانسور خودداری کرده‌اند.

محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در واکنش به گزارشهای مردمی به خبرنگار اقتصاد‌آنلاین گفت: براساس ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی ساختمان‌هایی که بیش از 3طبقه ساخته می‌شوند الزام به نصب آسانسور دارند.

او ادامه داد: بیشتر ساختمان هایی که بیش از 4 طبقه ساخته نشده‌اند به دلیل اینکه هزینه تمام شده ساخت ساختمان در گذشته کم بوده و هزینه آسانسور زیاد، ساختمان 5طبقه نمی‌ساختند اما در حال حاضر شرایط متفاوت شده است.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر شهروندان حتی برای ساختمان 3 یا 4طبقه هم آسانسور می‌گذارند زیرا قیمت آسانسور نسبت به ارزش افزوده‌ای که برای ساختمان دارد به شدت پایین است و نصب نکردن آن توجیه اقتصادی ندارد. 

سالاری در پایان تاکید کرد: شهرداری به هیچ عنوان به ساختمان 5 طبقه بدون آسانسور پایان کار نمی‌دهد و درعین حال ساختمان‌های بدون آسانسور هم به قیمت بسیار پایینی خریداری می‌شود و لذا معتقدم گزارشاتی که شهروندان داده‌اند، از دقت کافی برخوردار نبوده است.