۰ نفر

درصحن شورا مطرح شد؛

شهردار تهران درباره تغییر کاربری ۷۰هکتار از اراضی بوستان ولایت تذکر گرفت

۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۵
کد خبر: 447953
شهردار تهران درباره تغییر کاربری ۷۰هکتار از اراضی بوستان ولایت تذکر گرفت

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره تغییر کاربری ۷۰ هکتار از اراضی ۳۵۰ هکتاری بوستان ولایت و دریافت شند مالکیت توسط یک نهاد به شهردار تهران تذکر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ زهرا نژاد بهرام در جریان دویست و بیست و دومین جلسه شورای شهر در تذکری خطاب به شهردار تهران گفت: رویکرد مدیریت شهری حفظ فضاهای سبز است.

در محدوده بوستان ولایت اقدامات موثری در دوره قبلی صورت گرفت نه بخ صورت ابتر باقی مانده است. تاکنون بیش از ۶ مطالعه درباره این بوستان صورت گرفتع که هیچکدام مورد استفاده قرار نگرفته اسنت. دغدغه و نگرانی از اینجا شروع می شود که به دلیل عدم ورد مدیریت شهری به ساماندهی بوستان ولایت منجر به این شده است که یکی از نهادها اقدام به دریافت سند مالکیت برای ۷۰ هکتار از این مجموعه ۳۵۰ هکتاری از محدوده اراضی قلعه مرغی می کند.

نژادبهرام گفت: از شهردار تهران انتظار می رود در دفاع از حقوق شهر و شهروندان و اهتمام به اجرای دقیق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل کل اراضی مذکور که در طرح تفصیلی ملاک عمل تهران نیز در زیر پهنه G111 (پارک های ویژه) قرار گرفته، به فضای سبز و باز اقدامات لازم را به عمل آورد.

نژاد بهرام افزود: متاسفانه علیرغم پیگیری کمیته شهرسازی و کمیسیون شهرسازی و معماری برای تهیه طرحی با رویکرد یکپارچه، شهرداری تهران پیشنهاد برگزاری مسابقه ایده مفهومی برای اراضی مذکور را مطرح نموده که با توجه به حساسیت شرایط کنونی و وجود نگرانی بابت تکه تکه شدن اراضی و پیدا شدن مدعیانی برای دریافت جواز ساخت و ساز  و همچنین وجود مطالعات متعدد و مکرر در این زمینه، منطقی به نظر نمیرسد.

تغییر کاربری و تخریب مویرگی باغات طرشت

همچنین  رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نسبت به تغییر کاربری و تخریب مویرگی باغات طرشت درصورت عدم اجرای مصوبه خانه باغ و ورود شهرداری هشدار داد.

آرش حسینی میلانی پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۲ گفت: یکی از نکات مهم در شهر تهران شروع طرح کاپ است و انتظار می رود که منطقه دو در طرح کاپ همکاری نزدیکی با مدیریت پسماند داشته باشد و تجربیات این منطقه به صورت هم افزایی دیده شود.

او ادامه داد: در محدوده باغات طرشت انتظار می رود مصوبه خانه باغ اجرایی شود و فرصت های سرمایه گذاری در باغات به نحو مناسب توسط شهرداری منطقه اجرا شود چرا که در صورت اجرایی نشدن شاهد تخریب مویرگی و کوچک شدن باغات خواهیم بود. این در حالی است که گزارش های واصله حاکی از آن است که باغات طرشت به صورت فرسایشی در حال تغییر کاربری هستند.

میلانی همچنین با اشاره به حضور پارو پردیسان در این منطقه گفت: پردیسان محدودیت هایی برای ساخت و ساز دارد تا تنوع زیستی آنحفظ شود اما خدماتی که در این مکان به شهروندان ارائه می شود باید گسترش یابد. هنوز از نظر روشنایی مشکلاتی در پردیسان وجود دارد و نیازمند مشارکت شورایاران محلات اطراف در زمینه حفاظت و بهره برداری از این دارایی مهم هستیم‌.

ضرورت جلوگیری فوری از ساخت و ساز در دره حسنک،فرحزاد و باغات طرشت

زهرا صدراعظم نوری،رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز بعد از استماع گزارش شورایار شهرداری منطقه ٢ ضمن تشکر از تلاش های شورایاران و مدیریت شهرداری منطقه گفت ؛ باید هرچه سریعتر دره حسنک تعیین تکلیف شود. در آن محدوده بارگذاری انجام شده اما متاسفانه عرصه های فضای سبز تصویبی آن آزاد نشده است.بنابراین آزاد سازی فضای سبز در دره حسنک، باید در دستور کار قرار گیرد.

او همچنین بر جلوگیری از ساخت وساز غیر مجاز در دره فرحرزاد و باغات طرشت تاکید کرد.