۰ نفر

با انعقاد قراداد فی مابین ایران خودرو و شهرداری تهران صورت میگیرد؛

ورود 250دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان عمومی پایتخت طی 5ماه آینده

۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵
کد خبر: 447229
ورود 250دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان عمومی پایتخت طی 5ماه آینده

معاون شهردار تهران گفت: با امضای قراردادی فی مابین ایران خودرو و شهرداری تهران ، 250 دستگاه اتوبوس و مینی بوس طی 5 ماه آینده به ناوگان عمومی پایتخت تحویل خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ «سیدمناف هاشمی»، صبح امروز (31 خرداد ماه ) در حاشیه مراسم امضای قرارداد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه تهران به بیش از 3 هزار دستگاه  اتوبوس نیازمند است تصریح کرد: عزم دولت و شهرداری تهران بر خدمات رسانی بهتر به شهروندان است که در همین راستا امروز تفاهم نامه‌ای با ایران خودرو برای تأمین ۸۰۰ دستگاه (۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰۰ دستگاه مینی بوس) امضاء شد.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: امروز قرارداد 120 دستگاه اتوبوس و 130 دستگاه مینی بوس بین شهرداری تهران و ایران خودرو منعقد شد که مجموعا 250 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ارزش  383میلیارد و 850 میلیون تومان طی 5 ماه اینده به ناوگان شهری افزوده خواهد شد .

وی با بیان اینکه از این تعداد 100 دستگاه اتوبوس دیزل با استاندارد یورو 4 و مجهز به فیلتر دوده  و 20 دستگاه اتوبوس گاز سوز، با استاندارد یورو 6 و 130 دستگاه مینی بوس خواهد بود تصریح کرد: برابر این قرارداد ماه اول 22 دستگاه ، ماه دوم 48 و ماه سوم و چهارم 70 دستگاه و در ماه آخر 40 به شهرداری تهران تحویل خواهد شد .

به گفته هاشمی منابع خرید این اتوبوس ها از منابع داخلی شهرداری و اوراق مشارکت سال 98 تامین خواهد شد.

وی گفت : شرکت ایران خودرو نشان داد در سال جهش تولید می‌توان از ظرفیت‌های تولید داخلی استفاده کرد و خودکفا شد، یادآور شد: سه شرکت بخش خصوصی داخلی برای تولید اتوبوس‌ اعلام آمادگی کرده‌اند که شهرداری درحال مذاکره با آن‌ها است.

معاون شهردار تهران در ادامه به تفاهم نامه تامین 800 دستگاه اتوبوس و مینی بوس اشاره و درباره جزئیات ۵۰۰ دستگاه، بیان کرد: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس پایه گازسوز و ۲۰۰ دستگاه پایه دیزل هستند. ۲۳۰ دستگاه (۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۱۰ دستگاه مینی بوس) از ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در قالب قرارداد نهایی شده است.

معاون شهردار تهران بیان کرد: بعد از هشت سال انعقاد این قرارداد، گام بسیاری خوبی در جهت تأمین نیازهای شهروندان بوده است. کلانشهرهای دیگر از تهران برای تأمین اتوبوس‌ها و استفاده از ظرفیت داخلی الگو خواهند گرفت.

به گفته هاشمی؛ براساس قرارداد این ۸۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.