۰ نفر

در مراسم رونمایی از طرح کاپ مطرح شد؛

اطلاعاتی از حجم پسماند ارزشمند و غیر ارزشمند در دست نیست

۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹
کد خبر: 446239
اطلاعاتی از حجم پسماند ارزشمند و غیر ارزشمند در دست نیست

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران گفت: متاسفانه امروز هیچ اطلاعاتی از حجم پسماند ارزشمند و غیرارزشمند در دست نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین ، فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران پیش از ظهر امروز در مراسم اجرای طرح کاپ که با حضور معاون وزیر کشور، شهردار تهران و رییس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد گفت: پروژه های شهر هوشمند اجرایش تاثیرات مهمی در زندگی مردم دارد و پیش بینی می شود جمع آوری هوشمند زباله در شهرها تاثیر مهمی در زندگی مردم دارد.

وی ادامه داد: مشارکت شهروندی و زندگی سلامت و افزایش کیفیت زندگی سه پارامتری است که در حوزه شهر هوشمند دیده شده و کاهش پسماند هر سه این محورها را به موفقیت می رساند.

فرجود گفت: تفکیک از مبدا پسماند و کاهش دفن پسماند در همه اسناد بالادستی مورد اشاره قرار گرفته است. مدیریت هوشمند پسماند با زیر مجموعه پسماند ارزشمند اولین فاز اجرای طرح کاهش پسماند است.

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران تصریح کرد: امروز آماری از پسماند ارزشمند و غیر ارزشمند در دست نداریم اما با اجرای طرح های هوشمندسازی جمع آوری پسماند به این مهم دست پیدا خواهیم کرد.

وی به فعالیت بخش خصوصی در قالب اپلیکیشن هایی برای جمع آوری پسماندها اشاره کرد و گفت: تبادل داده ها میان بخش خصوصی و بخش دولتی برای اجرای طرح های هوشمند سازی موضوع مهمی بوده است.

فرجود گفت: اجرای طرح صورت وضعیت الکترونیک به ما کمک می کند تا به صورت سیستمی از فعالیت های اجرا شده در حوزه پسماند و مدیریت خدمات شهری اطلاعات لازم را استخراج کنیم.