۰ نفر

نحوه واگذاری غرفه‌های بازارچه‌های خوداشتغالی به زنان سرپرست خانوار

۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۹
کد خبر: 445825
نحوه واگذاری غرفه‌های بازارچه‌های خوداشتغالی به زنان سرپرست خانوار

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ضمن تشریح شرایط واگذاری غرفه‌های بازارچه‌های خوداشتغالی به زنان سرپرست خانوار، گفت: این موضوع بخشی از پروژه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کارآفرین و صاحب کسب و کارهای خانگی است.

به گزارش اقتصادآنلاین، زهرا بهروز آذر گفت: طبق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مورخ ۲۹ اردیبهشت سال ۸۹ مصوب مجلس شورای اسلامی" فراهم کردن بازارهای محلی جهت عرضه محصولات تولید شده توسط صاحبان کسب و کارهای خانگی" از وظایف شهرداری‌ها است.

وی ادامه داد: اداره کل امور بانوان بر اساس مأموریتش مبنی بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، تلاش می‌کند در راستای خودکفایی اقتصادی و بهبود معیشت ایشان، فضاهایی را جهت فروش محصولات در اختیار زنان سرپرست خانوار کارآفرین و دارای کسب و کار خرد و خانگی قرار دهد، که از جمله این فضاها می‌توان به بازارچه های خوداشتغالی بانوان و نمایشگاه زنان و تولید ملی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بازارچه‌ها از نظر مدت زمان فعالیت، به دو دسته دائم و موقت تقسیم می شوند، گفت: بازارچه‌های دائم به صورت سالانه و بازارچه‌های موقت شامل بازارچه های مناسبتی، فصلی و روز بازارها، در طول سال و برای دوره های چند روزه تا چند هفته‌ای به متقاضاین واجد شرایط واگذار می شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، بهروزآذر در خصوص مراحل واگذاری غرفه ها به متقاضیان گفت: اداره کل بانوان پس از شناسایی زنان سرپرست خانوار، اقدام به بررسی وضعیت ایشان از طریق سازوکارهای مشخص می‌نماید و در صورت احراز شرایط و تشکیل پرونده توانمندسازی، غرفه به مدت حداقل شش ماه و حداکثر یک سال در اختیار آنها قرار گرفته تا امکان ارائه محصولات در بازارچه ها برای زنان سرپرست خانوار صاحب مشاغل خانگی فراهم شود.