۰ نفر

تعیین تکلیف نهایی پرونده‌های مشاغل مزاحم تهران

۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۱۵
کد خبر: 445627
تعیین تکلیف نهایی پرونده‌های مشاغل مزاحم تهران

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: شهرداری وظیفه جلوگیری از ایجاد مشاغلی که موجب بروز مزاحمت برای شهروندان می‌شوند را بر عهده دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سید علی مفاخریان از برگزاری جلسه تجدیدنظر آرای کمسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها خبر داد.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بابیان اینکه شهرداری وظیفه جلوگیری از ایجاد مشاغلی که موجب بروز مزاحمت برای شهروندان می‌شوند را بر عهده دارد، گفت: این مزاحمت شامل آلودگی‌های زیست محیطی، صوتی، بصری و تمام امور ناشی از فعالیت‌هایی است که آسایش و سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری درباره تعطیلی، تخریب یا انتقال واحد صنفی بر عهده شهرداری ست، تصریح کرد: اگر صاحب ملک به نظر شهرداری معترض باشد، باید ظرف ۱۰ روز اعتراض خود را به کمیسیونی مرکب از اعضای شورای شهر ارائه دهد و جلسه امروز برای رسیدگی به این پرونده‌های مورد اعتراض برگزار شده بود. در این جلسه ۶۰ پرونده بررسی و رأی قطعی و لازم‌الاجرا برای آنها صادر شد.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بر ضرورت استفاده از فناوری در مدیریت شهری برای تسریع امور تاکید کرد و گفت: اتوماسیون بند ۲۰ در حال راه اندازی است که با به کار گیری آن تمام امور مربوطه به صورت غیر حضوری و با سرعت بالا، شفافیت بیشتر انجام خواهد شد.

مفاخریان در این خصوص ادامه داد: در زمینه ساماندهی دست فروشان؛ استفاده از سامان بازار می‌تواند به نتایج بهتر در این زمینه منجر شود. همانطور که تاکنون عملکرد موفقی در شناسایی دست فروشان واجد شرایط از خود نشان داده است.