۰ نفر

مدیرعامل مترو: ۹۵درصد مسافران ماسک می‌زنند

۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴
کد خبر: 445444
مدیرعامل مترو: ۹۵درصد مسافران ماسک می‌زنند

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: بر اساس نتایج «پایش مرکز نظارت تصویری» انجام شده، ۹۵ درصد مسافران مترو از ماسک استفاده می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در پی اظهارات استاندار تهران در خصوص استفاده تنها ۳۰ درصد مسافران مترو از ماسک، فرنوش نوبخت نیز در این خصوص گفت: شرکت بهره برداری متروی تهران از ابتدای شیوع ویروس کرونا در رابطه با اجرای پروتکل‌های وزارت بهداشت و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدام کرده و تمامی سیاست‌های اجرایی را بر اساس ابلاغیه‌های اعلام شده انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه متروی تهران با بکارگیری و استفاده از تمامی ظرفیت ناوگان در روزهای تعطیل و غیر تعطیل به شهروندان و مسافران مترو در حال خدمات رسانی است تصریح کرد: از ابتدای شروع عادی سازی فعالیت‌های اجتماعی که از ۱۱ فروردین ماه سال جاری آغاز شد استفاده از ماسک در شبکه مترو توصیه شده و با اجباری شدن این طرح از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدامات لازم برای استفاده از ماسک توسط مسافران با تأمین ماسک و اختصاص فضای مناسب به فروشندگان ماسک در ایستگاه‌های خطوط هفتگانه مترو و اطلاع رسانی به مسافران و پیشگیری از ورود مسافرانی که فاقد ماسک هستند اقدام کرده‌ایم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: از روزی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اجباری شدن استفاده از ماسک را در حمل‌ونقل عمومی ابلاغ کرد هر روز گروه‌های مختلف خبری از صداوسیما در ایستگاه‌ها حضور داشته و گزارش‌هایی تهیه می‌کنند که نشان می‌دهد اکثر مسافران از ماسک استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: عده‌ای از مسافران که استفاده از ماسک را جدی نمی‌گیرند و به توصیه‌های همکاران ما توجه‌ای ندارند اما ما تمامی تلاش خود را می‌کنیم تا افراد را نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترغیب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در شبکه مترو جنبه سلامت عمومی دارد در صورت کافی نبودن اقدام شرکت بهره برداری متروی تهران از حضور پلیس و سایر اقدامات پشتیبانی برای جلوگیری از ورود مسافران بدون ماسک استقبال کرده و همکاری خواهیم کرد تا ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا هر چه بهتر انجام شود.

نوبخت تصریح کرد: برای اجرا شدن صد درصدی مصوبات ستاد ملی کرونا از جلوگیری پلیس برای ورود مسافرانی که به تذکر کارکنان مترو توجه نمی‌کنند، استقبال می‌کنیم

گفتنی است آمار ۳۰ درصدی اعلام شده بر خلاف آماری که بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط بازرسی و روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به دست آمده مغایرت داشته و طبق مستندات ۹۵ درصد مسافران مترو از ماسک استفاده می‌کنند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ابراز داشت: ما در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از ابتدای شیوع ویروس کرونا طبق دستورالعمل‌های ابلاغی روزانه در چند نوبت اقدام به ضد عفونی و شستشوی ایستگاه‌ها و قطارهای خطوط هفتگانه می‌کنیم و در بیش از صد روز گذشته اقدام‌های مختلفی در حوزه‌های آموزشی و اطلاع رسانی از جمله تولید خبر، کلیپ، چاپ بنر، پوستر و برچسب‌های هشدار دهنده در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرده است.

نوبخت افزود: در این روزها با تمام مشکلاتی که داشتیم توانستیم سرفاصله حرکت قطارها را در خط سه از ۷ دقیقه به ۶ دقیقه و در خط دو از ۳/۵ دقیقه به ۳ دقیقه کاهش دهیم. این اقدام بسیار سختی برای شرکت بهره برداری متروی تهران بود اما با همراهی پرسنل در بخش‌های مختلف به آن دست یافتیم.