۰ نفر

در صحن شورا مطرح شد؛

اجازه نمی‌دهیم شورا را ذلیل کنند/ جمع آوری پل حافظ کجای برنامه‌های اولویت محور قرار دارد

۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۶
کد خبر: 443454
اجازه نمی‌دهیم شورا را ذلیل کنند/ جمع آوری پل حافظ کجای برنامه‌های اولویت محور قرار دارد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به پاسخ مستقیم یکی از سازمانهای شهرداری به تذکر عضو شورای گفت: در زمانی که مدیریت شهری در ذلیل ترین حالت خود قرار دارد نمی گذاریم شورای شهر نیز ذلیل شود.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ محمد علیخانی در جلسه علنی روز سه شنبه با اشاره به تذکری که روز یکشنبه یکی از اعضای شورا به شرکت زیرمجموعه سازمان بازنشستگی داد، گفت: این تذکر عضو شورا باید به مرجع بالاتر یا بازرسی یا حراست که مرجعی بی طرف و نظارتی است ارجاع داده شود و گزارش آن از سمت شهردار برای شورا ارسال شود اما این روال که تذکرات به خودِ سازمان و مرجع متخلف داده می‌شود درست نیست و اینکه خود آن نهاد متخلف جواب عضو شورا را هم بدهد غلط دوم است.

وی تاکید کرد: نباید مسئولی که به آن تذکر داده شده مستقیم جواب عضو شورا را بدهد. در زمانی که مدیریت شهری در ذلیل ترین حالت خود قرار دارد نمی گذاریم شورا را نیز ذلیل کند و اگر قرار است شورا آسیب ببیند واکنش نشان داده حتی آنکه شهردار را استیضاح کنیم.

علیخانی با بیان اینکه شهرداری کارهای اصلی را رها کرده و بسیاری از پروژه های اولویت محور و تحقق پذیر سرانجامش مسخص نیست، گفت: قرار بود یک ماهه وضعیت ترمینال جدید شرق مشخص شود و طرح و برنامه ای به صورت تلفیقی در این رابطه ارائه شود که در حال حاضر 4 ماه گذشته و هنوز منتظر مکاتبه شهرداری در این رابطه هستیم.

وی گفت: پل گیشا وضعیت نامناسبی دارد حتی نتوانستند این پل را به طول کامل تمام کرده و اشکالات فنی بسیاری دارد. زمانی که شهردار کنونی معاون عمرانی شهرداری بود طرحی به نام پل طبیعت 2 آورد. این پل طبیعت 2 کجاست؟ چه کاری برای تحقق آن کردیم.

علیخانی با اشاره به مشکلات پیاده راه 17 شهریور و میدان امام حسین گفت: می گویند 5 هزار متر مربع پیاده راه سازی می کنیم. در حالی که مشکلات مردم و اهالی این منطقه حل نشده و با وجود صورتجلساتی که تنظیم شده هنوز هیچ اتفاقی برای این محدوده نیفتاده است.

وی افزود: قرار است پل حافظ جمع آوری شود. پل حافظ کدام اولویت ما بوده و در کجای برنامه اولویت محور برنامه شهرداری قرار دارد. مگر ما چقدر زمان داریم. وقت آن است که این موارد را به صورت سئوال مطرح کنیم.