۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

تشریح اقدامات حمایتی شهرداری تهران از زنان سرپرست خانوار/ بخشودگی اجاره غرفه‌ها

۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۱۵
کد خبر: 442778
تشریح اقدامات حمایتی شهرداری تهران از زنان سرپرست خانوار/ بخشودگی اجاره غرفه‌ها

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران به تشریح اقدامات حمایتی از زنان سرپرست خانوار همزمان با شیوع کرونا پرداخت.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ زهرا بهروز آذر در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت رسیدگی به زنان سرپرست خانوار با توجه به شیوع ویروس کرونا به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت : توزیع هزار بسته حمایتی و اختصاص چهار هزار کارت هدیه 500 هزار تومانی که از سوی بنیاد مستضعفان اهدا شده بود، از جمله اولین اقدامات ما برای حمایت از زنانی بود که با شیوع کرونا با مشکلاتی مواجه شده بودند.

او ادامه داد : بعد از آن شرایطی را فراهم کردیم تا زنانی را که در نمایشگاه زنان و تولید ملی با ما در ارتباط بودند، به برخی از بازارهای آنلاین متصل کنیم که تاکنون 70 نفر از آن‌ها جذب این بازارها شده‌اند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اضافه کرد: همچنین دوره‌های آموزشی آنلاینی برگزار کردیم تا طی آن زنان سرپرست خانوار بتوانند راه و روش کسب و کار دیجیتال را فرا بگیرند.

بهروز آذر با اشاره به بخشودگی اجاره‌های ساکنان بازارهای متعلق به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران گفت : آن دسته از زنانی که با ما در این بازارها ارتباط سیستماتیک داشتند، از طریق رایزنی با شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل مشمول بخشودگی اجاره شدند. همچنین زنانی که در شهربانوها یا برخی بوستان‌ها غرفه داشتند با کمک معاونت مالی اداری اجاره‌بهایشان بخشیده شد.

او همچنین با اشاره به تعطیلی فعالیت‌های مراکز کوثر اظهار کرد : با شیوع کرونا جنس کار این مراکز را تغییر داده و به سمت تولید ماسک رفتیم که در ابتدا صرفاً جنبه کمکی داشت، اما در حال حاضر جنبه درآمدی هم دارد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در پایان تاکید کرد : سعی کردیم برای تولیدات این افراد بازار فروش ایجاد کنیم. اولین مکان ایستگاه‌های مترو بود که هم‌اکنون اجناس آن‌ها در حال فروش است. با میادین میوه و تره‌بار هم برای اختصاص فضا رایزنی کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید.