۰ نفر

دستگاه اهدایی ووهان چین امروز وارد کشور می‌شود

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۰۹
کد خبر: 439673
دستگاه اهدایی ووهان چین امروز وارد کشور می‌شود

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: نخستین دستگاه زباله‌سوز چینی امروز از طریق بندرعباس وارد کشور می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره اهدای دستگاه زباله سوز از سوی کشور چین به تهران اظهار داشت: دستگاه زباله سوز امروز از طریق بندر عباس وارد کشور می‌شود و در اختیار مدیریت شهری تهران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در صورتی که این دستگاه زباله سوز در اختیار استان‌های دیگر قرار گیرد تخطی صورت گرفته و نشان از بی توجهی به حقوق شهروندان تهرانی است چرا که پایتخت در حال حاضر مانند اهواز جزو استان‌های قرمز به لحاظ شیوع کروناست و این دستگاه صرفا هدیه شهرداری پکن به شهرداری تهران است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دستگاه زباله سوز در آرادکوه تهران جانمایی می‌شود، گفت: در صورتی که استان‌های دیگر نیاز به  دستگاه زباله سوز داشته باشند باید درخواست خود را از طریق مبادی مربوطه به کشور چین اعلام کنند.

نژادبهرام در پاسخ به این پرسش که ارزش مالی این دستگاه زباله سوز چقدر است؟ گفت: ارزش مالی دستگاه اصلا مهم نیست بلکه کارکرد و نقش آن حائز اهمیت است از طرفی اهدای این دستگاه زباله سوز از سوی شهرداری پکن به تهران نشان دهنده دیپلماسی شهری میان دو کشور است.

وی گفت: در حال حاضر نماینده‌های شهرداری تهران از جمله سازمان پسماند جهت دریافت این دستگاه در بندرعباس حضور دارند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مکاتبات طرف چینی و سفارت ایران در چین در خصوص این دستگاه موجود است و نشان می‌دهد که دستگاه زباله‌سوز فقط برای پایتخت ارسال شده است.