۰ نفر

ورود دو رام قطار به متروی تهران تا پایان خردادماه

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۰۵
کد خبر: 438883
ورود دو رام قطار به متروی تهران تا پایان خردادماه

مدیرعامل متروی تهران از اختصاص بخشی از کمک‌های وزرات نفت به تکمیل ساخت دو رام قطار خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی امام ، در مورد توییت وزیر نفت مبنی بر پرداخت ۱۵میلیون دلار برای خرید واگن از محل صرفه جویی در مصرف سوخت، گفت: از آنجایی سفر با مترو، موجب صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود، براساس قانون وزارت نفت مکلف است که مبالغی را از محل صرفه جویی در مصرف سوخت به مترو بپردازد که این واریزی در این راستا بوده است.

وی گفت: از آنجایی که این پول به ازای هر سفر شهروندان با مترو محاسبه می شود، این مبلغ به شرکت بهره‌برداری مترو داده شده است و این اعتبارات برای نگهداری ناوگان استفاده می‌شود. البته بنا به صلاحدید معاون حمل و نقل و با توجه به لزوم ساخت واگن‌ها از این مبلغ واریزی، حدود ۱۵ میلیارد تومان به شرکت واگن سازی داده شد تا نسبت به تکمیل ۱۴ واگن (دو رام قطار) باقی مانده از ثبت سفارش ۷۰واگن  اقدام شود.

امام با بیان اینکه این مبلغ واریزی به شبکه مترو که حدود ۱۵۶ میلیارد تومان بوده، تا سه ماهه دوم سال ۹۸ را تسویه می‌کند،  افزود: امیدواریم با توجه به تزریق این پول به شرکت واگن سازی تا پایان خردادماه بتوانیم دو رام قطار را وارد چرخه ناوگان متروی تهران کنیم.

چندی پیش بیژن زنگنه - وزیر نفت در صفحه توییتری خود نوشت که وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران) با استفاده از ظرفیت‌های قانونی صرفه‌جویی مصرف سوخت و در اجرای مصوبه شورای اقتصاد این اقدام را انجام داده است که از این محل، بیش از ۱۵ میلیون دلار برای خرید واگن برای افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی به شرکت مترو پرداخت شده است.