۰ نفر

درگیر بودن با زلزله تا سه روز دیگر

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲:۴۶
کد خبر: 437559
درگیر بودن با زلزله تا سه روز دیگر

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ممکن است تا سه روز درگیر این شرایط باشیم و اگر اتفاقی نیفتد می توانیم آماده باش را رها کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، رضا کرمی محمدی (رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران) گفت: ممکن است تا سه روز درگیر این شرایط باشیم و اگر اتفاقی نیفتد، می‌توانیم آماده‌باش را رها کنیم.

وی با اشاره به زلزله ساعات پیش پایتخت گفت: با توجه به لرزه‌خیزی در گسل مشا که یکی از گسل‌های تصلی تهران است، توصیه‌هایی را خدمت شهروندان محترم می‌گویم. مردم در زمان و پس از زلزله باید به مراکز امن اضطراری که نقشه‌های آن در سایت شهرداری تهران موجود است، مراجعه کنند. بدین منظور شهروندان اپلیکیشن شهر آماده را نصب کنند و از نکاتی که در آن درج شده، استفاده کنند.

کرمی محمدی از شهروندان درخواست کرد تا راه‌های اضطراری در سطح شهر را که با تابلوهایی مشخص شده است، خالی نگه دارند و در آنجا پارک نکنند چراکه این محل‌ها باید برای عبور و مرور نیروهای امدادی مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با تاکید بر اینکه پایگاه‌های مدیریت بحران در حالت آماده‌باش هستند، گفت: از مردم خواهش می‌کنم به این مراکز مراجعه نکنند چراکه برای نیروهای امدادی درنظر گرفته شده است.

کرمی محمدی همچنین گفت: شهروندان در هنگام وقوع زلزله سعی کنند از خانه خارج نشوند و در محلی که هستند، یک نقطه امن پیدا کنند و در همانجا تا بعد از زلزله مستقر شوند. همچنین از آسانسور استفاده نشود و نکات ایمنی را رعایت کنند.