۰ نفر

رییس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

امروز در شورای شهر تهران‌ چه گذشت؟/ افزایش احتمالی ۳۰درصد درآمدهای شهرداری تهران

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۲۸
کد خبر: 436348
امروز در شورای شهر تهران‌ چه گذشت؟/ افزایش احتمالی ۳۰درصد درآمدهای شهرداری تهران

رییس شورای شهر تهران‌ گفت: احتمالا با بسته محرک اقتصادی شهرداری تهران ۳۰درصد درآمدهای شهرداری تهران افزایش پیدا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی در پایان دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد حضور فرمانده محترم نیروی انتظامی تهران بزرگ در صحن شورای شهر بودیم و توضیحات مبسوطی درخصوص فعالیت ای نیروی انتظامی داده شد و از شورای شهر کمک خواستند تا بتوانند ساختار جدید خود را در تهران عملی کنند و امیدواریم اعضای شورای شهر به این مهم توجه کنند تا بتوانیم کمک یار نیروی انتظامی باشیم. 

او با اشاره به بررسی جزئیات لایحه بسته محرک اقتصادی شهرداری تهران به دلیل شرایط کرونایی گفت: خوشبختانه در طی یک هفته گذشته کمیسیون ها به منظور بررسی این بسته فعال بودند و با رایزنی هایی که با شهرداری تهران در این مدت انجام شد، این بسته امروز با تغییراتی تصویب و در اختیار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت. 

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با ارائه این لایحه قرار است چه تغییراتی در روند کسب درآمدهای شهرداری رخ دهد گفت: این لایحه سه بخش دارد. یک بخش آن مربوط به خوش حسابی است و شهرداری از مردم تقاضا کرده است که اگر زودتر پول ها را پرداخت کنند تخفیف بیشتری به آنها می دهد. 

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بخشی از این لایحه به کمک های مومنانه و فعالیت های داوطلبانه در شهر تهران باز می گردد گفت: با این بخش شهرداری می تواند هزینه هایی را کسب کند و به مردم کمک کند.

هاشمی با اشاره به قسمت سوم این لایحه که مربوط به افزایش درآمد از طریق ماده 100، خط آسمان و مشکلاتی که شهرداری در گذشته داشته است و امکان صدور مجوز برای آنها فراهم نبود است تصریح کرد: شورای شهر به دلیل شرایط کرونایی به شهرداری تهران اجازه داد تا بتواند از این طریق درامدهایی را کسب کند. 

هاشمی تاکید کرد که؛ همه این موارد منوط بر گذشتن از کمیسیون های قانونی شهر از جمله کمیسیون ماده 5 است و گفت: در ماده 100 در حدود 80 هزار پرونده وجود دارد که بعضی از آنها مربوط به سال های طولانی در گذشته است و نتوانسته اند نه تخریب شوند و نه جریمه شوند و درمورد اینگونه پرونده ها می توانند رسیدگی  و دوباره بررسی کنند و اگر توانستند با جریمه و اگر نه با اجازه مشکلات مردم را حل کنند. 

او ادامه داد: فضاهایی در سطح شهر ساخته شده است که به دلیل قوانین قبلی دستور تخریب برا آنها صادر شده است، اما بر مبنای قوانین جدید و عوض شدن طرح تفصیلی به آنها این اجازه داده می شود که بتوانند مشکلات خود  را حل کنند و شاید بتوانیم از تخریب جلوگیری و به سمت دریافت جریمه پیش رفت و درآمدی برای شهر کسب کرد. 

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در شهر تهران به دلیل توافقات قبلی و مجوزهای بعضا غیر قانونی برخی ساختمان ها بالا و پایین شده است به اصلاح خط آسمان اشاره کرد و گفت: این اقدام باعث شده است که برخی کوچه ها به صورت دندان موشی درآمده و اعضا در برخی موارد مجبور به اصلاح خط آسمان هستند چرا که در برخی کوچه ها مجوز ساخت بنای 6 طبقه  داده اند، در یک طرف آن مجوز 5 طبقه و در وسط مجوز 4 طبقه داده اند و در برخی مکان‌ها مجبور هستند خط آسمان را اصلاح کند که البته این مسئله حتما باید مجوز کمیسیون ماده 5 را دریافت کند و تنها در مکان‌هایی که فضای مناسب دارد و نه در کوچه‌های 5 الی 6 متری این خط باید اصلاح شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که میزان درامدی که تصور می شود شهرداری با این بسته محرک اقتصادی کسب کند چقدر است گفت: فرض ما بر این اسن که از طریق خوش حسابی 30 درصد از درآمدها را زودتر به دست آوریم. 

او ادامه داد: در زمینه معماری و شهرسازی با این تصمیمات سرعت عمل در شهرداری ها بالا می رود و پرونده ها زودتر رسیدگی و  درآمد زودتر در اختیار ما قرار می گیرد و انگیزه ساخت و ساز را در شهر بالا ببریم و از این جهت نیز ممکن است بتوانیم 30 درصد درآمد را بالا ببریم.