۰ نفر

در جلسه شورای شهر تهران؛

افزایش ٤٦درصدی کشف مواد مخدر در تهران/ انتقاد به کمبود موتور و فرسودگی خودروهای پلیس

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۳۶
کد خبر: 436248
افزایش ٤٦درصدی کشف مواد مخدر در تهران/ انتقاد به کمبود موتور و فرسودگی خودروهای پلیس

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه باید درخصوص برقراری امنیت نگاه نویی داشته باشیم گفت: لازمه این مهم داشتن زیرساخت هایی است که خیلی به آن بی توجهی شده است. وضعیت پلیس پایتخت از 11 سال پیش که شورای امنیت ملی تصمیم گرفت تا کلانتری های تهران را از 84 مورد به 200 برساند و در گام اول 40 مورد از این کلانتری ها را فعال کنند، وضعیت مطلوبی نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین، در جریان دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران سردار حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در صحن شورای شهر حضور یافت.

او در سخنان خود با اشاره به ارائه گزارشی از اقدامات یکساله پلیس در پایتخت، گفت: در راهنمایی و رانندگی با تلاش های انجام گرفته در سال گذشته تعداد کشته ها 61 نفر کاهش داشت و پلیس تهران بزرگ رتبه برتر را در کاهش کشته ها  در کشور کسب کرد.

سردار رحیمی گفت: تلاش های بسیار خوبی انجام شد و در کنار آن پس از سال ها پیگیری موفق شدیم پلیس راه تهران بزرگ را از حدود 50 کیلومتری تهران با 7 پاسگاه که در حال فعال شدن است به اجرا برسانیم و یکی از آرزوهای دیرینه را محقق کنیم، چرا که در 30 کیلومتری شهرها امار فوتی ها زیاد است و از طرفی در پایتخت به ویژه در روزهای پایانی هفته حجم زیادی از خودروها خارج و مجددا بر می گردند.

فرمانده نیروز انتظامی تهران بزرگ گفت: در خروجی های روزانه درغرب، جنوب و سپس در شرق تهران روزانه بیش از 2 میلیون خودرو خارج می شوند و مجددا بر می گردند که لازم است انظباط ترافیکی در این مسیرها ایجاد شود که با هماهنگی های فراوان در این بخش در سال گذشته پلیس راه، راه اندازی شد.

او با بیان اینکه اتفاقات بزرگی در بسیاری از محورها به ویژه محورهای منتهی به ورامین وجنوب تهران رخ داده است گفت: اصلی ترین محل تصادفات در تهران این محل ها بودند که با جداکننده و اقداماتی که در حاشیه محورهای مواصلاتی به تهران انجام شد، توانستیم بخش زیادی از فوتی ها را در این قسمت کاهش دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی  در سال گذشته گفت: این اتفاق برای کل کشور رخ داد و پلیس امنیت اقتصادی ناجا و در کنار آن پلیس امنیت اقتصادی تهران نیز در اوایل سال گذشته راه اندازی شد. در ارزیابی پلیس امنیت اقتصادی هم مانند پلیس راهنمایی و رانندگی رتبه اول کشور را در برخورد با مفاسد اقتصادی و رسیدگی به پرونده های کلان و بزرگ اقتصادی داشت.

سردار رحیمی ادامه داد: پلیس 110، در تهران با 120 خط به صورت شبانه روز در حال فعالیت است و بالغ بر 12میلیون 700 تماس در سال گذشته با پلیس 110 گرفته شد و در واقع در هر سه ثانیه یک تماس با پلیس 110 پایتخت گرفته می شود.

او با بیان اینکه بالغ بر 5 میلیون و 500هزار از این تماس ها عملیاتی بوده است تصریح کرد: این تماس ها توسط 700 واحد عملیاتی پلیس 110 رسیدگی و اقدام شد.

سردار رحیمی گفت: میزان رضایت مندی مردم تهران از عملکرد پلیس 110، در مجموع 92 درصد بود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ به کشف جرائم نیز اشاره کرد و گفت: پلیس تهران بزرگ در کشف جرائم نیز در کل کشور رتبه برتر را کسب کرد.

او درخصوص کشفیات مواد مخدر گفت: با افزایش 46 درصدی و کشف حدود 22 تن مواد مخدر رتبه برتر کشف مواد را کسب کردیم.

سردار رحیمی درباره جمع آوری معتادین متجاهر نیز گفت: در این زمینه نیز پلیس تهران بزرگ در رتبه برتر کشور قرار گرفت .

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ به جرائم جنائی پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: با کشف 99 درصد از جرائم جنائی و افزایش 14 درصدی کشف جرائم نسبت به سال قبل از آن، باز هم جزو رتبه های خوب بودیم.

او درخصوص طرح هایی که برای ارتقا امنیت شهروندان انجام شد گفت: 860 مرحله طرح برای ارتقا امنیت شهروندان در 65 موضوع مختلف اجرا و محصول آن امنیتی است که امروز در پایتخت وجود دارد است.

سردار رحیمی با تاکید بر ارتقا امنیت پایتخت گفت: قصد ما ارتقا امنیت پایتخت است و دغدغه شبانه روزی ما است. در تجمعات تلاش ما بر این بوده است که با اقدامات ایجابی و برخورد مودبانه و سعه صدر برخودر بی نظیری با شهروندان داشته باشیم. رفتارهای خشن و نادرست در قاموس پلیس جمهوری اسلامی نیست و پلیس خود را خادم مردم می بیند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه باید درخصوص برقراری امنیت نگاه نویی داشته باشیم افزود: لازمه این مهم داشتن زیرساخت هایی است که خیلی به آن بی توجهی شده است. وضعیت پلیس پایتخت از 11 سال پیش که شورای امنیت ملی تصمیم گرفت تا کلانتری های تهران را از 84 مورد به 200 برساند و در گام اول 40 مورد از این کلانتری ها را فعال کنند، وضعیت مطلوبی نیست. برخی از کلانتری ها متعلق به سال های قبل از انقلاب است و روزانه 17 هزار تا 20 هزار بار مردم به پایگاه های مختلف پلیس مراجعه می کنند.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه در مصوبه شورای امنیت ملی و نامه شورای امنیت کشور اشاره شده است که شهرداری در تهیه زمین و ساخت کلانتری ها کمک کند تصریح کرد: اما متاسفانه این امر تحقق پیدا نکرده و برای اینکه بتوانیم ماموریت خود را به مردم بهتر ارائه دهیم انتظار داریم نگاه جدیدی عرضه شود.

 فرمانده نیروی انتظامی تهران گفت: در بخش موتور و خودرو با توجه به ترافیک شهر تهران برای افزایش تحرک پلیس نیازمند نگاه ویژه تری به مجموعه راهنمایی و رانندگی هستیم.

او تاکید کرد ترافیک یکی از موضواعت جدی است که در سال جدید باید به آن بپردازیم و گفت: چر که با اعصاب و روان مردم سروکار دارد و حتی اگر یک دقیقه بتوانیم مردم را سریعتر به مقصد برسانیم کار بزرگی کرده ایم که نیازمند داشتن امکانات است.