۰ نفر

نحوه ساماندهی معتادان متجاهر در شرایط کرونا

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۲۵
کد خبر: 434811
نحوه ساماندهی معتادان متجاهر در شرایط کرونا

استاندار تهران با اشاره به قرنطینه معتادین متجاهر، نحوه ساماندهی معتادین متجاهر در شرایط کرونا را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به لزوم جمع آوری معتادین متجاهر گفت: با توجه به اینکه مهلت نگهداری معتادین متجاهر بر اساس مصوبات قبلی بین سه تا شش ماه بوده و امکان تمدید نگهداری آنها نبود، بعضی از مراکز نگهداری نسبت به رهاسازی معتادین متجاهر اقدام کردند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر در اسفندماه نیز به سبب شیوع بیماری کرونا، جمع‌آوری و پذیرش معتادین متجاهر متوقف شد که این امر سبب شد با خیل زیادی از معتادین متجاهر در سطح شهر تهران و شهرستان ها مواجه شویم.
استاندار تهران افزود: به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادیم که مهلت نگهداری معتادین در مراکز نگهداری تمدید شود که با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا ۳ تا ۶ ماه دیگر این مهلت قابل تمدید شد، از سوی دیگر کمیته درمان مقابله با کرونا را متقاعد کردیم نسبت به جمع‌آوری و نگهداری معتادین رها شده اقدام کنند.
محسنی بندپی با اشاره به برگزاری چندین جلسه پیرامون این موضوع گفت: امروز تقسیم کاری صورت گرفت که بر اساس آن جمع آوری معتادین متجاهر به عهده نیروی انتظامی قرار گرفت، ضمن اینکه انتقال معتادین به مراکز نگهداری با همکاری شهرداری انجام شود.
وی تصریح کرد: مقرر شد مرکزی جهت قرنطینه معتادین به منظور گرفتن تست در نظر گرفته شود که اگر تست این افراد مثبت بود به جای دیگر منتقل می شود و کسانی که تستشان منفی باشد ۱۴ روز در مرکز فشافویه قرنطینه شوند که سازمان امور زندان ها مسئولیت قرنطینه را به عهده دارد و در این مرکز قرنطینه دو اقدام صورت می گیرد، اول انجام تست اعتیاد که به عهده بهزیستی است و همچنین تست کووید ۱۹ که به نمایندگی از دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران این مسئولیت را عهده‌دار شده است.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، بندپی تاکید کرد: از آنجا که تصمیم قبلی مبنی بر جمع آوری روزانه ۵۰ معتاد متجاهر بود تصمیم بر آن شد که این تعداد به روزانه ۱۰۰ نفر افزایش پیدا کند تا در مدت کمتری نسبت به جمع آوری افراد آسیب‌پذیر اقدام و چرخه انتقال بیماری کرونا توسط این افراد قطع شود.