۰ نفر

محسن هاشمی؛

آمار کرونایی‌ها را از بهشت زهرا (س)میگیریم

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۵۴
کد خبر: 434380
آمار کرونایی‌ها را از بهشت زهرا (س)میگیریم

رییس شورای شهر تهران گفت:آمار فوت شدگان بر اثر ابتلا به کرونا را از بهشت زهرا (س)می‌گیریم.

اقتصادآنلاین_ فائزه مومنی؛ محسن هاشمی در حاشیه دویست و دهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درخصصوص جلسه هم اندیشی گفت: در جلسه هم اندیشی امروز درخصوص دستگاه زباله سوز چینی و نامه وزارت ارشاد صحبت شد. همچنین درباره  بحث‌هایی که از سوی وزارت بهداشت مبنی بر موج دوم بیماری به دلیل آغاز فعالیت‌های اقتصادی مطرح است و مردم در فضاهای اجتماعی ورود جدی پیدا کردند و اینکه چگونه بتوانیم از موج دوم بیماری در شهر جلوگیری کنیم  صحبت شد. همچنین صحبت‌هایی درباره اینکه اگر خدای نکرده این موج رخ دهد چه کار باید کرد شد.

او با اشاره به ارائه لایحه دوفوریتی توسط شهرداری تهران درخصوص شرایط کرونایی شهرداری تهران گفت: آقای حناچی درخصوص لایحه دو فوریتی  به عنوان بسته محرک اقتصادی در شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا صحبت کردند و این لایحه دیروز ارسال شد و امروز در شورای شهر مطرح می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: درخصوص پروژه‌های عمرانی، درامد شهر و مسائل مربوط به کمیسوین ماده 100 و برخی پروژه‌های بلاتملفی شهر صحبت شد و تصمیمات خوبی هم نسبت به آنها گرفته شد.

رئیس شورای شهر در پاسخ به سوالی درخصوص سرانجام دستگاه زباله سوز چینی گفت: متخصص آن خانم نژادبهرام است و لطفا از ایشان سوال کنید. ایاشان متر به متر رصد می‌کند زابله سوز به کجا رسیده و فکر کنم هنوز از دریای هند رد نشده است. بحث انحرافی است و خواهش می‌کنم در صدا و سیما این موضوع را تحریف نکنید. زباله‌سوز بین احتمالا در 24 ساعت در روز می‌توانتد 24 تن در روز زباله امحا کند.

او در پاسخ به این سوال که این زباله سوز چه تاثیری برای تهران دارد گفت: این زباله‌سوز نیست و دستگاه امحا زباله‌های بیمارستانی است و با اعللام درست اسم دستگاه می‌فهمید تاثیر آن چیست!

هاشمی درخصوص نامه وزارت ارشاد مبنی بر پرهیز از ارائه آمار مغایر با تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و پاسخ‌هایی که مسئولان وزارت بهداشت به مقامات شهری دادند گفت: خواهش می‌کنم فضا را تحریک و فتنه انگیزی نکنید.

او در پاسخ به اینکه درخواست شما اعلام تفکیکی آمار فوتی‌ها بوده است در حالی که وزارت بهداشت آمار را ارائه نمی‌دهد گفت: از کجا می‌دانید آمار ندادند؟ اینکه علنی اعلام نکردند، منظور این نیست آمار نداده باشند. قدرت ما در بهشت زهرا زیاد است، ‌آمار را از بهشت زهرا می‌گیریم.

تصمیم جدید اعضای شورای شهر تهران

اختلاف نظرهای شورا و ستاد ملی کرونا رسانه ای نمی شود

اعضای شورای شهر تهران تصمیم گرفتند اختلاف نظرهای شورا و ستاد ملی کرونا از این پس رسانه ای نشود.

در ادامه محسن هاشمی که جلسه علنی شورای شهر تهران را کمی زودتر ترک کرد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: توقع مدیرت شهری از تصمیم گیران کشوری این است که اختیارات قانونی شوراها به این نهاد تفویظ شود و اگر این اقدام انجام شود شهروندان خواسته های و مشکلات خود را به جای اینکه از دولتمردان بخواهند از نمایندگان شان طلب می کنند زیرا دولت اجرای وظایف مهم تری را بر عهده دارد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور شهردار تهران در صحن شدرای شهر گفت: شهردار تهران برای ارایه لایحه ای دو فوریتی با توجه به مشکلات ایجاد شده پیرامون شیوع ویروس کرونا در جلسه شورای شهر تهران حاضر شد تا لایحه محرک چرخه اقتصادی با تمرکز بر صنعت ساخت و ساز اقتصادی را ارایه کند. بررسی این موضوع در جلسه هفته آینده شورای شهر تهران در دستور کار قرار می گیرد.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظر های پیش آمده بین شورا و ستاد ملی کرونا توضیح داد: از ساعت ۷ صبح جلسه هم اندیشی بین اعصای شورای شهر تهران برگزار شد و برخی از اعضا بر این نطر بودند به عنوان نمایندگان مردم باید برخی از موضوعات را مطرح کنند. برخی از موارد و نقطه نظرات اعضای شورای شهر تهران پیش از این از سوی شهردار تهران به ستاد ملی کرونا ارسال شده است اما برخی از اعضا معتقد بودند شخصا باید به این موضوع وارد شوند.امروز تصمیم گرفتیم که دیگر مسائل و اختلاف ها را در پیش رسانه ها مطرح نکنیم و به گونه ای امروز بین شورای شهر و دیگر نهاد ها  اتش بس اعلام کردیم اما اگر نتیجه بخش نباشد مجددا صحبت هایی مطرح خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که سرانجام نرخ کرایه تاکسی به چه شکل می شود، عنوان کرد: نرخ کرایه ها باید به تایید فرمانداری ها برسد و این موضوع باید در وزارت کشور مطرح شود و در این نهاد تصمیم گیری شود.

او‌ با اشاره به حواشی اجباری شدن استفاده از ماسک در ناوگان‌حمل و نقل عمومی توضیح داد: توصیه ما این است برای حمل و نقل عمومی استفاده از ماسک اجباری شود، در برخی از کشورهای توسعه یافته هم بعضا در ورودی ایستگاه ها ماسک توزیع می شود.

اما مشکل اصلی این است که پنج میلیون ماسک( میزان ‌سفر با حمل و نقل عمومی) به چه شکل باید تهیه و توزیع شود و این پرسش امکان عملیاتی شدن استفاده از ماسک را تا به امروز نداده است.