۰ نفر

توضیحات سخنگوی شورای شهر درباره شناور شدن ساعات کار ادارات

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۱۰
کد خبر: 431988
توضیحات سخنگوی شورای شهر درباره شناور شدن ساعات کار ادارات

سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: شناور شدن ساعات اداری کمک خواهد کرد از ساعات پیک جلوگیری کنیم و همچنین بتوانیم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سیستم حمل و نقل عمومی، امکان انتقال ویروس کرونا کاهش پیدا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی اعطا در یک برنامه رادیویی در خصوص درخواست شورای شهر برای شناور شدن ساعات کار ادارات، در توضیح شناور شدن ساعات اداری گفت: بعد از اینکه بحث تعطیل شدن یا نشدن حمل و نقل عمومی در ایام نوروز مطرح شد، در نهایت مقرر شد سیاست فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی اعمال شود و همچنان سیستم اتوبوس و مترو به کار خود ادامه دهد. یکی از مصادیق فاصله گذاری اجتماعی این بود که صندلی ها یکی در میان برای شهروندان قابل استفاده است.
وی در عین حال با اشاره به حمل و نقل بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر در مترو پیش از شیوع کرونا اظهار کرد: در سیستم اتوبوسرانی شهری نیز بیش از 2 میلیون نفر روزانه در روزهای عادی استفاده می کردند اما این آمار طبیعتاً در این روزهای کرونایی کاهش پیدا کرده است. اگر بخواهیم سیاست فاصله گذاری اجتماعی را اجرا کنیم، در مترو بیشتر از 450 هزار نفر در روز را نمی توانیم جابه‌جا کنیم وگرنه امکان اجرای فاصله گذاری اجتماعی را نخواهیم داشت و در مترو به همین اندازه خواهد بود.
وی همچنین اشاره کرد: در طول روز، گلوگاه های زمانی و مکانی نیز داریم یعنی در بعضی ساعات همچون زمان شروع و پایان ادارات شاهد شلوغی مترو و اتوبوس خواهیم بود. برای اینکه گلوگاه های زمانی را کنترل و از تراکم در ساعات پیک جلوگیری کنیم، ساعات کار باید شناور شود. به عنوان مثال به جای اینکه ساعت 8 شروع کار ادارات باشد، کارمندان بتوانند بین 7 تا 9 در محل کار حضور داشته باشند و از آن طرف، ساعت پایان کار نیز بین 2 تا 4 یا بین یک تا سه باشد.
عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: شناور شدن ساعات اداری کمک خواهد کرد از ساعات پیک جلوگیری کنیم و همچنین بتوانیم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سیستم حمل و نقل عمومی، امکان انتقال ویروس کرونا کاهش پیدا کند.
وی افزود: با توجه به اینکه بحران کرونا در سطح کشور رخ داده است، شورای شهر تابع سیاست ها و مصوبات ستاد ملی کرونا است زیرا در حال حاضر ساختار مدیریت بحران شکل گرفته است و شورای شهر نیز باید در همین ساختار حرکت و اقدام کند. بنابراین شورای شهر مرجع تصویب نیست و تنها می تواند پیشنهاد خود را ارائه کند.