۰ نفر

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

شهرداری تهران در روزهای کرونایی چقدرضرر کرده است؟/ پاسخ به شرایط وخیم تحقق بودجه

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
کد خبر: 431309
شهرداری تهران در روزهای کرونایی چقدرضرر کرده است؟/ پاسخ به شرایط وخیم تحقق بودجه

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امورشوراهای شهرداری تهران از هزینه‌کرد حدود 30میلیاردی این معاونت برای مقابله با کرونا خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ حامد مظاهریان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی فعالیت‌ها در شهرداری تکلیف تحقق بودجه 99 چه می‌شود، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: شیوع ویروس کرونا شرایط بحرانی در کشور و به ویژه شهر تهران را سبب شده و برای تحقق بودجه پیش‌بینی شده برای سال 1399 نیز نگاه مدیریت شهری، نگاهی مدیریت بحران است.

او ادامه داد: در حال حاضر  بیش از 2هزار و 500میلیاردتومان به دلیل شیوع اپیدمی کرونا به شهرداری تهران ضرر وارد شده است اما مدیریت شهری تهران بودجه ای را نیز برای مبارزه با ویروس کرونای جدید بااستفاده از مفاد تبصره ۱۳ بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران که به شهرداری تهران اجازه می دهد  تا سقف ۴ درصد از سرجمع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را برای حوادث پیش بینی نشده هزینه کند، اختصاص داده است.

 او با بیان اینکه تاکنون حدود 29میلیارد و 400میلیون تومان بودجه مستقیم از طرف معاونت برنامه ریزی در خصوص بحران کرونا تخصیص داده شده، اضافه کرد: اما مبالغ بیشتری نیز توسط سازمانها و شرکتها و مناطق از محل بودجه داخلی خود آنها هزینه شده است.

مظاهریان درباره سرانجام تکمیل برخی از پروژه‌های شهرداری تهران در روزهای کرونایی درآمد گفت: شاید در شرایط بحرانی و تعطیلی شهر برخی از پروژه های شهری را در کوتاه مدت با مشکل تامین بودجه مواجه کند اما با تدابیر اتخاذ شده بودجه اینگونه از پروژه ها پس از اولویت بندی  تامین اعتبار خواهد شد و تلاش مدیریت شهری تهران نیز همین است.