۰ نفر

نمایشگاه کتاب مجازی برگزار می‌شود؟

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۰۱
کد خبر: 431293
نمایشگاه کتاب مجازی برگزار می‌شود؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با مشارکت شهرداری تهران تهران و وزارت ارشاد به شکل مجازی برگزارشود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حجت نظری با اشاره به نگرانی‌ها از شیوع کرونا در کشور گفت: به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا در ایران و جهان بسیاری از اجتماعات و اماکن و فضاهای پرتجمع تعطیل شد و در همین راستا نیز به نظر می‌رسد که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم نمی‌تواند در تاریخ و موعد مقرر خود برگزار شود.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر، صحبت‌هایی با برخی از ناشران داشتم و می‌دانم که از ماه‌ها قبل برای این نمایشگاه برنامه‌ریزی کرده و به عبارتی زمان طلایی سال برای ناشران با نمایشگاه کتاب رقم می‌خورد و به همین دلیل نیز نگرانی‌های جدی در این خصوص دارند. از طرف دیگر آمارهای اعلام شده نیز حاکی از افت شدید فروش کتاب در روزهای شیوع کرونا در کشور است.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: در همین راستا پیشنهاد می‌کنم که بخشی از رقمی که بنا بود از سوی شهرداری تهران برای نمایشگاه کتاب ۹۹ هزینه شود، با همراهی دولت و وزارت ارشاد صرف ایجاد زیرساخت‌ها برای برگزاری مجازی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گیرد، تا از این طریق تمامی ناشران بتوانند محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کنند و خریداران نیز کتب مورد نیاز خود را به شکل اینترنتی خرید کنند.

نظری اضافه کرد: برای سیستم توزیع در سطح کشور نیز می‌توان علاوه بر ظرفیت شرکت پست و پیک‌های موتوری مجاز، از ظرفیت مشاغل سیار مانند وانت بارها نیز استفاده کرد.

وی از ناشران دعوت کرد که اگر چنانچه پیشنهادی برای اجرایی شدن نمایشگاه مجازی دارند، در جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا شرکت کنند و نقطه نظرات خود را بیان کنند. هر زمان این عزیزان آماده باشند و اعلام کنند، ما در مدیریت شهری آمادگی پیگیری موضوع را داریم.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران، برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب می‌تواند منجر به ایجاد زیرساختی دائمی برای یک فروشگاه بزرگ و معتبر فروش آنلاین کتاب و محصولات فرهنگی نیز بشود و در دراز مدت، در اقتصاد نشر تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.