۰ نفر

کرایه تاکسی ها در صورت تداوم فاصله گذاری اجتماعی افزایش می یابد

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۳۲
کد خبر: 430941
کرایه تاکسی ها در صورت تداوم فاصله گذاری اجتماعی افزایش می یابد

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: اگر طرح فاصله گذاری اجتماعی تاپایان فروردین ماه باشد، ادامه آن قابل اجراست اما در صورت تداوم آن باید به میزان کاهش مسافر بر کرایه ها اضافه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ‌مرتضی ضامنی با اشاره به آمار مبتلایان به بیماری کرونا در میان رانندگان تاکسی گفت: تاکنون ۲۲ نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در میان رانندگان تاکسی فوت کرده و در مجموع ۴۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده که برخی از آنها بهبود پیدا کرده و برخی دیگر در حال طی کردن روند درمانی هستند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، درآمدهای رانندگان تاکسی کاهش پیدا کرده اما هزینه‌های آن خیر، قرار است چگونه درآمدهای ناشی از کاهش مسافر جبران شود؟ گفت: با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، تعداد مسافران تاکسی کم شده است که این موضوع بر اقتصاد رانندگان تأثیرگذاشته و آن را به مخاطره می‌اندازد. اگر این روند به صورت کوتاه مدت و تا پایان فروردین ماه باشد، ادامه آن قابل اجراست اما در صورت تداوم آن باید چاره‌اندیشی شود که به میزان کاهش مسافر بر کرایه‌ها افزوده شود زیرا هنوز بسیاری از رانندگان بسته‌های معیشتی خود را دریافت نکرده‌اند بنابراین انتظار بسته‌های حمایتی به رانندگان در فاصله زمانی طولانی تحقق پیدا می‌کند بنابراین افزایش کرایه‌ها با وضعیت اقتصادی رانندگان متناسب‌تر است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور توضیح داد: پیش از سال جدید، بسته‌های معیشتی به یکسری از مشاغل اختصاص داده شد که ناوگان حمل و نقل عمومی نیز یکی از این مشاغل بود اما هنوز رانندگان ما بسته‌های معیشتی که باید قبل از عید دریافت می‌کردند را دریافت نکرده‌اند. در سال جدید آماری از تعداد کسانی که هنوز بسته‌های معیشتی در حوزه‌های تاکسی، اتوبوسرانی و بار شهری دریافت نکرده‌اند را تهیه و اطلاعات را به وزارت رفاه برای اجرای مصوبه دولت ارسال کرده‌ایم و امیدواریم فرآیند اجرا هر چه سریع‌تر انجام شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز اعلام کرد پس از اجرای طرح پایش سلامت رانندگان تاکسی در تهران، تاکنون ۳۰۲ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند. وی همچنین در خصوص کاهش تعداد مسافران صندلی عقب تاکسی‌ها گفت: نمی‌توان از جیب رانندگان تاکسی یک طرح ملی را اجرایی کرد و برای ضمانت اجرای این طرح، باید عادلانه تصمیم‌گیری شود.