۰ نفر

انتقاد تند عضو شورا به شهرداری/ دست از تک‌روی بردارید

۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
کد خبر: 430725
انتقاد تند عضو شورا به شهرداری/ دست از تک‌روی بردارید

عضو شورای شهر تهران گفت:معاونت حمل و‌نقل هیچ ارتباط و هماهنگی با کمیسیون عمران و حمل و نقل ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در جریان دویست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران گفت: ایشان تاکید بر مشورت با کمیسیون های تخصصی داشته اند. متاسفانه در روزهای گذشته در شرایط خاص و نسبتا بحرانی به دلیل موضوع کرونا شهرداری به ویژه در مساله ترافیک برخی پیشنهادات را در شورای ترافیک مطرح و مصوب می کند که به دلیل عدم انجاممطالعات لازم و عدم مشورت با کمیسیون ها تخصصی این تصمیمات متزلزل بوده و در نهایت پس از انتقادات اعضای شورا و بسیاری از مراجع دیگر لغو می شود. 

او ادامه د اد: این شیوه تصمیم گیری علاوه بر تضعیف مدیریت شهری، متاسفانه به جایگاه شورا نیز آسیب وارد می کند. اکثر مردم در این گونه مواقع شورای شهر را می شناسند و شورا را خطاب قرار می دهند. آقای حناچی جنابعالی قول داده بودید در تصمیمات با کمیسیون های تخصصی مشورت کنید، چرا به قول خود عمل نمی کنید؟

علیخانی ادامه داد: چرا به برخی مدیران بی تجربه اعتماد می کنید، اما حاضر نیستید به اعضای شورا اعتماد کنید؟ چرا اعضای شورا باید به دنبال مدیران شهرداری بروند و بگویند می خواهیم کمک کنیم؟ در حالی که آنها باید دنبال اعضای شورا بروند نه اینکه ما دنبال شما باشیم. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: لذا به شهردار تهران تذکر می دهم و اتمام حجت می کنم که بیش از این به جایگاه شورا آسیب نزنید و در صورت تکرار این رویه کمیسیون عمران و حمل  ونقل دیگر هیچگونه همکاری با معاونت مربوطه نخواهد داشت و گزارشات اقدامات از این دست را با مردم مطرح خواهد کرد.

در ادامه علی اعطا نیز در تذکری گفت: در بحث آغاز به کار طرح ترافیک از تاریخ 23 فروردین، متاسفانه شورای ترافیک شهر تهران که نیمی از آن از اعضای شهرداری هستند و به ریاست شهردار تهران برگزار می شود، مصوبه ای برخلاف سیاست های فاصله گذایر اجتماعی تصویب کردند مبنی بر آغاز طرح ترافیک. 

او ادامه داد: چرا مدیران شهرداری در مجامع و شوراهایی که حضور پیدا می کنند به سیاست هایی که از طرف شورای شهر اعمال می شود توجه نمی کنند؟ اکثر اعضای شورای شهر صحبت کردند و در این خصوص مواضع خود را مطرح  و خواستار توقف طرح ترافیک شدند، اما شورای ترافیک تهران این کار را نکرد و حتی واکنشی هم نشان نداد تا اینکه ستاد ملی کرونا راسا وارد عمل شد و طرح ترافیک را لغو کرد. 

اعطا تصریح کرد: به مدیران ارشد شهرداری تذکر می دهم که در مجامعی که حضور پیدا می کنند براساس سیاست هایی که شورای شهر تهران مقرر کرده پیش روند و تصمیم گیری کنند.