۰ نفر

استفاده از ماسک در ایستگاه‌های مترو اجباری نیست

۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبر: 430395
استفاده از ماسک در ایستگاه‌های مترو اجباری نیست

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو گفت: شلوغی و ازدحام مسافر در ایستگاه‌های تقاطعی قابل پیش‌بینی است و مسافران باید برای حفظ سلامت خود از ماسک استفاده کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، فرنوش نوبخت در خصوص اینکه امروز نیز بر اساس تصاویر منتشر شده در برخی از ایستگاه‌ها، واگن‌های مترو دارای ازدحام بود، اظهار داشت: رصد دائمی ما از وضعیت واگن‌های مترو نشان می‌دهد که داخل برخی از واگن‌ها، مسافران اندکی وجود دارند و امکان رعایت فاصله اجتماعی است اما در ایستگاه‌های تقاطعی که مسافران یک قطار تخلیه و وارد ایستگاه دیگری می‌شوند، ازدحام و شلوغی قابل پیش‌بینی و اجتناب‌ناپذیر است بنابراین چاره‌ای جز رعایت مسائل بهداشتی از جمله زدن ماسک توسط مسافران نداریم.

وی ادامه داد: اندازه درب واگن‌های مترو ۱.۵ متر است بنابراین رعایت فاصله اجتماعی در هنگام ورود و خروج به واگن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود اما مترو هر چه در توان داشته برای رعایت مسائل ایمنی و جان مسافران به کار برده و تمامی قطارها در خطوط فعال هستند. اگر قطاری شلوغ است، مسافران صبور باشند و از قطار بعدی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، افزود: برخی ایستگاه‌ها مانند ایستگاه ترمینال جنوب نسبت به سایر ایستگاه‌ها شلوغ‌تر است اما هنوز آمار دقیقی از میزان افزایش مسافر نداریم و در انتهای فعالیت امروز مترو، میزان افزایش مسافر محاسبه خواهد شد.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که چگونه استفاده از ماسک در ایستگاه‌ها اجباری می‌شود و آیا چنین ظرفیت نظارتی در مترو وجود دارد، گفت: ما نمی‌توانیم چنین موضوعی را اجبار کنیم چرا که امکان ارائه ماسک به مسافران را نداریم اما از مسافران مترو درخواست می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود و سایر مسافران از ماسک استفاده کنند و مراعات جان همدیگر را داشته باشند؛ همانطور که در سایر مکان‌ها از جمله بیمارستان‌ها، مراکز خرید و…، این ملاحظات انجام می‌شود، در مترو نیز مسافران برای حفظ جان خود و سایر مسافران، مسائل ایمنی را رعایت کنند.