۰ نفر

اقدامات شهرداری تهران برای مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی

۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸
کد خبر: 430187
اقدامات شهرداری تهران برای مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی

‌شهردار تهران، اقدامات شهرداری در مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، پیروز حناچی، با اشاره به موج دوم برنامه‌ها و مصوبات ستاد کرونا را از روز شنبه شاهد خواهیم بود، گفت: از روز شنبه دو سوم کارمندان بر سر کارهای خود حاضر خواهند بود و برخی مشاغل نیز فعالیت‌های خود را از سر خواهند گرفت. طبیعتاً این تصمیم تعداد مسافران اتوبوس و مترو را افزایش خواهد داد در همین راستا مترو را به علامت گذاری و رعایت فواصل در کف واگن‌ها و ایستگاه‌ها مجهز کردیم و بخشی را نیز خود مردم باید مورد توجه قرار دهند. در مورد اتوبوس‌ها نیز تلاش می‌کنیم حجم ناوگان را تا آنجا که امکان دارد افزایش دهیم و کنترل شود تا ازدحام صورت نگیرد.

شهردار تهران افزود: در این حوزه نیز مردم باید همکاری‌های لازم را انجام دهند و اگر مشاهده کردند اتوبوس یا واگنی شلوغ است با اتوبوس یا واگن بعدی تردد کنند.

وی ادامه داد: طرح ترافیک از روز شنبه اجرایی خواهد شد و ساعات طرح ترافیک را با ساعاتی که ستاد کرونا برای ساعت کاری اعلام کرده هماهنگ کردیم، از ۷ صبح تا ساعت ۱۴ ساعت کاری اداری است بین ساعت ۱۴ تا ۱۶ دو ساعت فرصت داده ایم اگر کسی از طرح خارج شود یا از دوربینی عبور کند مشکلی نخواهد داشت و طرح ترافیک دوباره از ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه پیدا خواهد کرد. امیدواریم با همکاری مردم و برنامه ریزی مدیریت شهری ازدحام در ایستگاه‌های اصلی وجود نداشته باشد.

شهردار تهران با اشاره به تاکسی‌های شهر تهران گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که صادر شده در صندلی عقب تنها دو مسافر باید سوار شود و تلاش هم می‌کنیم کابین رانندگان از مسافران جدا شود. جدا شدن کابین رانندگان تاکسی موضوعی است که در دنیا مرسوم است و متناسب با فضای کرونا و تا جایی که می‌توانیم باید فضاها را جدا کنیم این را به ابتکار همکارانم در سازمان تاکسیرانی گذاشته ایم زیرا تاکسیرانان ساعت زیادی را با تعداد زیادی افراد در سطح شهر می‌گذرانند و برای حفظ سلامت رانندگان هر چقدر فاصله بیشتر باشد مطمئناً به سلامت همه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: ضدعفونی کردن فضاهای عمومی شهر مانند قبل توسط مدیریت شهری دنبال می‌شود.