۰ نفر

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

تخلیه زباله‌های بیمارستانی در بیابان‌های اطراف حسن‌آباد و کهریزک!/ ورود بازرسی و حراست به موضوع امنتاع برخی مدیران شهرداری از غربالگری کارکنان

۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۴۳
کد خبر: 429784
تخلیه زباله‌های بیمارستانی در بیابان‌های اطراف حسن‌آباد و کهریزک!/ ورود بازرسی و حراست به موضوع امنتاع برخی مدیران شهرداری از غربالگری کارکنان

عضو شورای شهر تهران گفت: برخی از بیمارستان‌ها از تحویل زباله‌های عفونی خود به آرادکوه پرهیز کرده و آن‌ها را در بیابان‌های اطراف کهریزک و حسن آباد تخلیه می‌کنند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی، حسن خلیل آبادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهرداری تهران در توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده اولویت را به کارمندان اداری میدهد تا کارگران خدماتی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: ضریب ریسک کارگران بسیار بالاتر است و باید به این افراد علاوه بر تجهیزات و امکانات، استراحت بیشتر داده شود و همچنین حقوق مکفی. زیرا افراد در صف مقدم مقابله با بیماری هستند و ناچارند برسرکار بیایند. 

او ادامه داد: وظیفه شرعی و انسانی شهرداری تهران است که از این افراد مراقبت کند و نگذارد به آنها و خانواده هایشان آسیبی وارد شود. قطعا شهرداری با این حجم از فعالیت و توانگری باید بتواند توجه بیشتری به کارگران داشته باشد. 

او همچنین در پاسخ به این پرسش که برخی از سازمانهای شهرداری از غربالگری کارمندانشان امتناع میکنند و به همین دلیل آماری از تعداد مبتلایان به کرونا ندارند، گفت: باید جلوی این اقدام گرفته شود و به سرعت سازمان بازرسی و حراست شهرداری به این موضوع ورود کرده و نگذارد جان کارگران فدای نابخردی مدیران شود. 

خلیل آبادی همچنین گفت که؛ به تازگی متوجه شدم برخی بیمارستان ها که اجازه تخلیه زباله در آرادکوه ندارند و یا بنا است پولی بدهند، زباله های عفونیشان را در بیابان های اطراف کهریزک و حسن آباد تخلیه میکنند. 

این عضو شورا از اعلام این خبر به سازمان محیط زیست برای جلوگیری و همچنین ایجاد گشت های ویژه خبر داد.