۰ نفر

چه کسی هزینه جابه‌جایی‌های پرخطر را می‌پردازد؟

۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۰۵
کد خبر: 428877
چه کسی هزینه جابه‌جایی‌های پرخطر را می‌پردازد؟

یک عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: همان طور که از اعضای شورای شهر تست کرونا گرفته شده باید از تلاشگران عرصه خدمات شهری در این حوزه تست کرونا گرفته شود و از زحمات آنها تشکر شود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ احمد مسجدجامعی در نخستین جلسه شورای شهر تهران در سال 99 با بیان اینکه به جز تلاشگران و ایثارگران حوزه بهداشت و درمان که در خط نخست مقابله با کرونا هستند، ایثارگرانی هستند که کمتر دیده می شوند گفت: رانندگان اتوبوس، مترو، تاکسی، کارگران حوزه فضای سبز، آتش نشانان، کارگران اصناف، فروشندگان میادین میوه و تره بار و شهروند افرادی هستند که برای خدمات رسانی به شهروندان فعالیت های خود را متوقف نکرده اما در این میان کمتر دیده شده اند.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی در پایتخت تعطیل نشده گفت: چه کسی باید هزینه این جابه جایی های پرخطر را بپردازد؟ زمانی که درهای مساجد با 50-40 نمازگزار برای ایمنی و پیشگیری از کرونا بسته می شود، چرا نباید به فکر مکان هایی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی با شمار بالای مسافر بود؟

مسجدجامعی ادامه داد: روز گذشته از کارکنان شورای شهر تهران تست کرونا گرفتند که جای تشکر دارد. آیا از کلیه پرسنل شهرداری در حوزه های مختلف خدماتی چنین تستی گرفته شده است؟ آیا تاکنون آمار مبتلایان اعلام شده است؟ افرادی که زباله های بیمارستانی را جمع آوری می کنند. وقتی فرد فوت می کند از خانواده های آنها درخواست می شود چند نفری حاضر شوند و هر کدام فاصله سه متری را حفظ کنند. آیا به راستی به فکر کسانی که این پیکرهای بی جان را می شویند بوده ایم؟

وی با اشاره به درگذشت دو راننده اتوبوس و سه راننده تاکسی و ابتلای 18 راننده اتوبوس به بیماری کرونا گفت: آیا آمار دقیق تری از بیماران این عرصه و تعداد جان باختگان راه خدمت داشته ایم؟

مسجدجامعی درخواست کرد از جانفشانی فداکاران این عرصه قدردانی لازم به عمل آید که آنها نیاز به این قدرشناسی ندارند اما وظیفه ماست که بگوییم زحمتکشان عرصه خدمات شهری را فراموش نکرده ایم، هر چند مردم این زحمات را در این شرایط بحرانی به یاد خواهند داشت.