۰ نفر

رشد مبتلایان به بیماری کرونا در استان تهران متوقف شد

۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۳۱
کد خبر: 426235
رشد مبتلایان به بیماری کرونا در استان تهران متوقف شد

استاندار تهران از متوقف شدن رشد مبتلایان به بیماری کرونا در استان تهران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیماری کرونا ارائه شد.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه و غربالگری صورت گرفته رشد مبتلایان به بیماری کرونا در استان تهران متوقف شده است و دیروز نسبت به پریروز رشد 4.9 درصدی را در خصوص ابتلا به بیماری کرونا داشته‌ایم و به لحاظ بهبودیافتگان از میانگین کشور استان تهران بالاتر است.

استاندار تهران بیان داشت: 3670 تخت در 29 بیمارستان دولتی تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح خدمات لازم را به بیماران مبتلا ارائه می‌دهد و 720 بیمار نیز در مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 79 درصد از جمعیت استان تهران غربالگری در خصوص بیماری کرونا شده‌اند و از طریق سامانه‌های مختلف از جمله سیب، 4030، آموزش‌های لازم به شهروندان تهرانی ارائه داده می‌شود.

محسنی‌بندپی بیان داشت: دو مشکل عمده در حال حاضر داریم که خستگی نیروهای کادر درمانی و کمبود نقدینگی دانشگاه‌های علوم پزشکی است و امیدواریم از طریق مشوق‌های استخدامی بتوانیم نسبت به جذب نیرو در بیمارستان‌ها اقدام کنیم و نسبت به تخصیص منافع به بیمارستان‌ها هم اقدام شود.