۰ نفر

مدیر کل امور اجرایی کمیسیون ماده 100 در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

نامه شهردار تهران به رییس قوه قضا برای بررسی دوباره برخی پرونده‌های ماده100/ انواع تخلفات ماده صدی در مناطق 22گانه!

۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۳۴
کد خبر: 425466
نامه شهردار تهران به رییس قوه قضا برای بررسی دوباره برخی پرونده‌های ماده100/ انواع تخلفات ماده صدی در مناطق 22گانه!

مدیر کل امور اجرایی کمیسیون ماده 100 از ارسال نامه‌ای به رییس قوه قضاییه برای کسب اجازه جهت بررسی دوباره برخی پرونده‌های ماده 100که پیش از طرح جامع رای داده شده‌اند، خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ امیر مغانلو در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعداد پرونده‌های وارد شده به کمیسیون‌های ماده 100 در سال 98 با اشاره به کاهش 20 تا 25درصدی پرونده‌ها خبرنگار اقتصادآنلاین، گفت: ورودی‌مان در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده به این نحو که در سنوات گذشته ماهانه هزار پرونده به ده کمیسیون وارد می‌شد و امسال به ماهانه 700تا 800 پرونده رسیده است.

او در پاسخ به این پرسش که کدام مناطق بیشترین و کم‎ترین پرونده را داشته‌اند، اضافه کرد: تخلفات در مناطق تهران به دو شکل است؛ اغلب در مناطق جنوبی همچون 20،19،18،17 افراد به دلیل ناآگاهی و برخی شرایط زیستی دست به تخلف می‌زنند اما در مناطق شمالی یعنی از یک تا 6 و منطقه 22 اغلب تخلفات برای انتفاع است.

مغانلو در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش تخلفات ماده 100 به دلیل رکود ساخت و ساز است یا خیر، گفت: کاهش ساخت و ساز به معنی کاهش تخلف نیست چون ممکن است رکود ساخت و ساز در کشور داشته باشیم اما افراد در املاک خود دست به تغییر کاربری بزنند و مرتکب تخلف شوند.

مدیرکل امور اجرایی کمیسیون ماده 100 همچنین با اشاره به نامه‌ای که با امضای شهردار تهران به رییس قوه قضاییه ارسال شده است، اشاره کرده و گفت: از رییس قوه قضاییه طی نامه‌ای با امضای شهردار تهران درخواست کردیم به اداره کل کمیسیون‌های ماده 100 اجازه داده شود تا برخی پرونده‌هایی که قبل از تصویب طرح جامع رای داشته‌اند دوباره بررسی شوند.

او در توضیح این اقدام اظهار کرد: مثلا برای ملکی به دلیل کاربری مغایر رای تخریب صادر شده اما بعد از تصویب و ابلاغ طرح جامع کاربری ملک متناسب بوده است اما همچنان ملک مذکور رای به تخریب دارد. همچنین به دلیل برخی شرایط مالکان از نظر اقتصادی و برخی پیامدهای اجتماعی و حتی فنی امکان تخریب و اجرا نیست به همین دلیل از قوه قضاییه خواستیم برای بررسی دوباره این پرونده‌ها به ما مجوز دهد تا هم از تعداد آمار پرونده‌های ما کم شود و هم مردم از بلاتکلیفی دربیایند.