۰ نفر

اکیپ‌های غربالگری کرونا در 4ترمینال تهران مستقر می‌شوند

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۱۲
کد خبر: 424584
اکیپ‌های غربالگری کرونا در 4ترمینال تهران مستقر می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از استقرار اکیپ های غربالگری کرونا در چهار ترمینال اصلی تهران خبر داد.

به گزارش اقصادآنلاین به نقل از مهر، محمد تقی زاده ظهر شنبه در جلسه اضطراری شورای ترافیک با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: مهمترین دستور جلسه کنترل مبادی ورودی و خروجی استان تهران به لحاظ ترددها و جلوگیری از شیوع کرونا ویروس بود.

وی ادامه داد: مقرر شد اکیپ‌هایی در این محدوده‌ها و همچنین چهار ترمینال اصلی تهران یعنی شرق، غرب و بیهقی استقرار پیدا کنند که با محوریت نیروی انتظامی، هلال احمر، بسیج و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی نسبت به غربالگری افراد اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه اولویت اصلی و توصیه مهم در خانه ماندن افراد است گفت: اقلامی همچون دستگاه‌های تب سنج توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و اقلام حفاظتی و بهداشتی توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شود و در مورد مکان‌های قرنطینه برای نگهداری افراد مشکوک به کرونا نیز اتخاذ تصمیم شد.

وی همچنین در مورد ضد عفونی کردن اماکن عمومی توسط شهرداری استان تهران تصریح کرد: در جلسه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانس با شهرداران برگزار شد مهمترین محور کرونا ویروس بود و اینکه شهرداری‌ها به طور مستمر نسبت به ضدعفونی و گندزدایی فضاهای عمومی شهرها از جمله پارک‌ها، سرویس‌های بهداشتی، پایانه‌های مسافربری و وسایل حمل و نقل عمومی اقدام کنند.

تقی زاده با درخواست از مردم برای عدم حضور در آرامستان ها در پنجشنبه آخر سال اظهار داشت: شهرداری‌ها اعلام کردند که مردم پنجشنبه آخر سال به آرامستان ها نروند البته تمهیدات لازم با وزارت کشور در میان گذاشته شده تا محدودیت‌های لازم اعمال می‌شود و در این راستا ارزیابی از شهرداری‌ها انجام می‌شود و اگر ضرورت داشته باشد ابلاغ کتبی صورت می‌گیرد.