۰ نفر

هنوز دستکش و ماسک برای رانندگان تأمین نشده/ ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها قبل از مسافرگیری

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۴۴
کد خبر: 424554
هنوز دستکش و ماسک برای رانندگان تأمین نشده/ ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها قبل از مسافرگیری

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: هنوز نتوانستیم برای رانندگان اتوبوس ماسک و دستکش تهیه کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمود ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در سومین نشست خبری مجازی شهرداری تهران در خصوص اقدامات شهرداری برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا گفت: از ابتدای اسفندماه اقدامات لازم برای مقابله با شیوع کرونا در اتوبوسرانی آغاز شد و به مرور زمان موضوع ضدعفونی کردن اتوبوس ها نظم بهتری پیدا کرد و در حال حاضر در دو سر خطوط قبل از مسافرگیری اتوبوس ها ضدعفونی می شوند و شب ها نیز پایانه ها و توقف گاه ها نیز مورد شستشو و ضدعفونی قرار می گیرند.

وی افزود: برای اطلاع رسانی بهتر و آموزش راه های کنترل شیوع کرونا 20 هزار پوستر آموزشی در داخل اتوبوس ها نصب شده و همچنین موارد آموزشی در برخی از تابلوهای LED در خصوص بی آر تی به نمایش در آمده است و با کمک سازمان آتش نشانی پایانه ها، توقفگاه ها و تعمیرگاه ها به طور دوره ای ضدعفونی می شوند و سعی کردیم در این خصوص مشکلات را برطرف کنیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پاسخ به سوالی در خصوص ازدحام در اتوبوس های پایتخت اظهار داشت: ما در این ایام کاهش 60 درصدی مسافران را شاهد بوده ایم اما سرفاصله های ما تغییری نکرده است. ممکن است در یک اتوبوس تعداد مسافر زیاد بوده و عکسی از آن نیز منتشر شده باشد اما این نشان دهنده وضعیت کل ناوگان اتوبوسرانی نیست. شهروندان اگر اتوبوسی به ایتگاه آمد و پر بود از سوار شدن بر آن اجتناب کنند و منتظر اتوبوس بعدی باشند چون زمان بندی ما تغییری نکرده است..

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه برخی از اتوبوس های بخش خصوصی به دلیل کاهش مسافر، خدمات رسانی نمی کنند، گفت: در بخش خصوصی کل هزینه ها با راننده و پیمانکار است و هیچ یارانه ای از ما نمی گیرند و احتمال دارد برخی نقاط به خاطر کاهش هزینه ها، سرویس دهی با مشکل روبرو شود  اما این موضوع به ندرت اتفاق می افتد و سعی کردیم همه اتوبوس ها در خطوط فعال باشند و در صورت مشاهده آن را پیگیری می کنیم.

ترفع در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه برخی از اتوبوس ها با وجود ضدعفونی شدن کثیف هستند، خاطرنشان کرد: موضوع ظاهر و نظافت اتوبوس ها با ضدعفونی کردن متفاوت است. من تضمین می کنم تمام اتوبوس ها ضدعفونی می شوند اما بسیاری از اتوبوس های ما عمر بالای 12 سال دارند و فرسوده هستند. مسافران انتظار دارند پس از ضدعفونی کردن اتوبوس ها با ظاهر دیگری روبرو شوند اما به دلیل فرسودگی این امکان وجود ندارد.

وی در خصوص کمبود ماسک و دستکش تصریح کرد: پس از گذشت 24 روز هنوز نتوانسته ام برای همکاران ماسک و دستکش تهیه کنم و شرمنده آنها هستم. آنها در خط دوم خدمات رسانی به مردم هستند. ما منابع مالی لازم را داریم اما به دلیل کمبود ماسک و دستکش در بازار نتوانسته ایم این اقلام را تهیه کنیم. مکاتباتی با هلال احمر و سایر نهادها داشته ایم اما به ما گفته شده تأمین این اقلام برای کادر درمانی نیز با دشواری انجام می شود اما در کلیه پایانه هایی که مربوط به شرکت واحد است مجهز به تب سنج شده و دمای بدن رانندگان اندازه گیری می شود. در بخش خصوصی نیز خواسته ایم اگر رانندگان علائمی در خود دیدند از خدمات رسانی خودداری کنند و اگر به توقفگاه های ما برای سوخت گیری بیایند حتماً تب سنجی انجام می شود.