۰ نفر

کاهش ۴۰درصدی مسافران تاکسی

۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۰۲
کد خبر: 424320
کاهش ۴۰درصدی مسافران تاکسی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه مسافران تاکسی‌های تهران بیش از 40درصد کاهش یافته‌اند، گفت:‌ پیگیر عملیاتی شدن تعویق سه ماهه در اقساط تسهیلات نوسازی تاکسی‌ها هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علیرضا قنادان مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران، درباره تمهیدات تاکسیرانی جهت مقابله با کرونا، اظهار داشت: تا کنون 5 هزار عدد ماسک و 3 هزار مایع ضدعفونی‌کننده دست همچنین مقدار زیادی آب ژاول و مطالب آموزشی به رانندگان تاکسی در پایانه‌ها و خطوط به صورت رایگان ارائه شده است و در صورتی که ملزومات مورد نیاز به دست ما برسد، این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای توزیع ملزومات محدودیت داریم و با اولویت‌بندی توزیع انجام می‌شود، گفت: به طور مثال برای ماسک و محلول ضدعفونی کننده دست که در قالب بسته‌های سلامت توزیع می‌شود، اولویت با رانندگان شاغل در فرودگاه‌ها، راه‌آهن و ترمینال‌ها است همچنین رانندگانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند و ما مشخصات آنها را در بانک اطلاعات‌مان داشتیم از دیگر کسانی هستند که در دریافت مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک در اولویت قرار دارند.

مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد:‌مواد ضدعفونی کننده تاکسی یا همان محلول آب ژاول به سرپرستان خطوط تحویل داده شده و سایرین هم اگر نیاز داشته باشند می‌توانند به دفاتر تاکسیرانی مناطق مراجعه کنند. البته ادامه توزیع مستلزم آن است که دولت این اقلام را در اختیار ما قرار دهد.

قنادان گفت:‌بررسی‌هایی که ما بر روی پایانه‌های هوشمند تاکسی انجام داده‌ایم نشان می‌دهد حدود 40 درصد کاهش تقاضا وجود داشته و هر چقدر پیش می‌رویم احتمال کاهش تقاضا نیز بیشتر خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تسهیلاتی برای تاکسیرانان با توجه به کاهش تعداد مسافران آنها و وضعیت اقتصادی‌شان فراهم می‌کنید،‌گفت: مهمترین مسأله‌ای که الان پیگیر آن هستیم تعویق سه ماهه در اقساط تسهیلات نوسازی تاکسیرانی است البته به نظر می‌رسد ارائه بعضی بسته‌های معیشتی دیگر هم از سوی دولت ضروری باشد.

مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران در مورد اینکه آیا با دولت جهت ارائه بسته معیشتی به رانندگان تاکسی رایزنی شده یا خیر،‌گفت: قبلاً‌ رایزنی‌های کلی انجام شده و گویا سازمان شهرداری‌ها در حال پیگیری آن هستند.