۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

نقشه خطوط متروی تهران/ از ساعت کاری خطوط تا نام ایستگاه‌ها

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۴۱
کد خبر: 423861
نقشه خطوط متروی تهران/ از ساعت کاری خطوط تا نام ایستگاه‌ها

مشخصات و زمان بندی کلی خطوط متروی تهران اعلام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، تهران 7خط فعال مترو دارد. خط 1 تا 4 متری تهران تا  تقریبا کامل شده‌اند اما مابقی به ویژه خط 6 متروی تهران و خط 7 متروی تهران ایستگاه تکمیل نشده زیاد دارند.

نقشه کامل متروی تهران مطابق با آخرین بازنگری طرح جامع حمل و نقل ریلی آن را می‌توانید در اینجا ببینید.

خط یک در نقشه متروی تهران

خط یک متروی تهران از تجریش شروع می‌شود با 29 ایستگاه «تجریش، قیطریه، شهید صدر، قلهک، دکتر شریعتی، میرداماد، شهید حقانی، شهید همت، ایستگاه متروی مصلای امام خمینی، شهید بهشتی، شهید مفتح، شهدای هفت تیر، طالقانی، دروازه دولت، سعدی، ایستگاه متروی امام خمینی، پانزده خرداد، خیام، میدان محمدیه، شوش، پایانه جنوب، شهید بخارایی، علی‌آباد، جوانمرد قصاب، شهرری، پالایشگاه، شاهد-باقرشهر، ایستگاه متروی حرم مطهر امام خمینی، کهریزک» به کهریزک می‌رسد.

این خط با خط 3در ایستگاه متروی شهید بهشتی، با خط 6 در ایستگاه مترو شهدای هفت تیر، با خط 4 در ایستگاه مترو دروازه دولت، با خط 2 در ایستگاه متروی امام خمینی و با خط 7 در ایستگاه مترو میدان محمدیه تقاطع دارد.

در خط یک متروی تهران مجموع زمان مسافرت 69 دقیقه، مسافت 37.5 کیلومتر است و ساعت کاری آن از 5:30 صبح آغاز و تا  22:30 شب ادامه دارد.

خط 2 در نقشه متروی تهران

خط دو متروی تهران نیز خیابان فرهنگسرا با 22 ایستگاه « ( صادقیه، طرشت، دانشگاه شریف، شادمان، شهید نواب صفوی، میدان حر، دانشگاه امام علی (ع)، حسن‌آباد، امام خمینی (ره)، ملت، بهارستان، دروازه شمیران، امام حسین، مدنی، سبلان، فدک، جانبازان، سرسبز، علم و صنعت، باقری، تهرانپارس، فرهنگسرا) به خیابان صادقیه متصل می‌کند.

این خط نیز با ایستگاه‌های دیگر خطوط متروی تهران تقاطع دارد. از جمله ایستگاه تقاطعی با خط شش در ایستگاه امام حسین (ع)، با خط چهار در ایستگاه دروازه شمیران، با خط یک در ایستگاه امام خمینی، با خط سه (در دست مطالعه) در ایستگاه دانشگاه امام علی، با خط هفت در ایستگاه شهید نواب صفوی، با خط چهار در ایستگاه شادمان تقاطع دارد. همچنین در این ایستگاه با خط 5 می‌توانید به کرج و هشتگرد هم بروید.

مطابق با اطلاعات نقشه متروی تهران؛ مجموع زمان مسافرت در خط 2، 45 دقیقه، مسافت 60/24  و ساعت کاری از 5 و 30 دقیقه صبح آغاز و در ساعت 22 و 30 دقیقه به پایان می‌رسد.

نقشه کامل مترو تهران به همراه ایستگاه‌های فعال خطوط جدید مترو را در اینجا می‌توانید ببینید.

خط 3در نقشه متروی تهران

خط سه متروی تهران نیز با 26ایستگاه که البته 24 ایستگاه آن فعال است (آزادگان، نعمت‌آباد، عبدل‌آباد، متروی شهرک شریعتی، تگاه متروی زمزم، جوادیه، ،  متروی مهدیه،  منیریه، تئاتر شهر،  متروی میدان ولیعصر، متروی میدان جهاد، ایستگاه متروی میرزای شیرازی،  متروی شهید بهشتی، متروی سهروردی،  متروی شهید قدوسی، متروی شهید صیاد شیرازی، متروی خواجه عبدالله انصاری، متروی شهید زین‌الدین ،متروی هروی،  متروی حسین‌آباد، متروی نوبنیاد، متروی اقدسیه (در حال ساخت)، متروی شهید محلاتی، ایستگاه متروی قائم) شمال شرق را به جنوب غرب متصل می‌کند.

این خط با خط 1 در ایستگاه مترو شهید بهشتی، با خط 6 در ایستگاه متروی میدان ولیعصر، با خط 4 در ایستگاه مترو تئاتر شهر، با خط 2 (در دست مطالعه) در ایستگاه دانشگاه امام علی و با  خط 7 در ایستگاه مهدیه تقاطع دارد.

مطابق با اطلاعات نقشه متروی تهران مجموع زمان مسافرت در این خط 63 دقیقه و مسافت 70/33کیلومتر است. همچنین ساعت کاری از 5 و 30 دقیقه صبح آغاز و تا 22و 30 دقیقه شب به پایان می‌رسد.

خط 4 در نقشه متروی تهران

خط 4 متروی تهران نیز شرق تهران را با 19 ایستگاه ( متروی ارم سبز،  متروی شهرک اکباتان، متروی بیمه، ایستگاه متروی میدان آزادی، ایستگاه متروی استاد معین، متروی دکتر حبیب‌الله، ایستگاه متروی شادمان،  متروی توحید، ایستگاه متروی میدان انقلاب اسلامی، ایستگاه متروی تئاتر شهر، ایستگاه متروی فردوسی، ایستگاه متروی دروازه دولت، ایستگاه متروی دروازه شمیران، ایستگاه متروی میدان شهدا، ایستگاه متروی ابن‌سینا، ایستگاه متروی پیروزی، ایستگاه متروی نبرد، ایستگاه متروی نیروهوایی، ایستگاه متروی شهید کلاهدوز) به غرب تهران متصل می‌کند.

خط 4 با خط شش در ایستگاه میدان شهدا، با خط دو در ایستگاه دروازه شمیران، با خط یک در ایستگاه دروازه دولت، با خط سه در ایستگاه تئاتر شهر، با خط هفت در ایستگاه توحید و مجدداً در ایستگاه شادمان با خط دو تقاطع دار. بخش عمده‌ این خط از زیر خیابان انقلاب، خیابان آزادی و خیابان پیروزی عبور می‌کند.

مطابق با اطلاعات نقشه متروی تهران مجموع زمان مسافرت در این خط 42 دقیقه و مسافت 21کیلومتر است. فعالیت این خط نیز مانند سایر خطوط دیگر مترو از ساعت 5 و 30دقیقه صبح آغاز و در ساعت 22  و 30 دقیقه شب به پایان می‌رسد.

خط 5 در نقشه متروی تهران

خط 5 متروی تهران نیز با 12 ایستگاه که البته 11 ایستگاه آن فعال است غرب تهران را به گلشهر کرج می‌رساند. خط 5 هیچ ایستگاه تقاطعی ندارد.

مطابق با اطلاعات نقشه خطوط متروی تهران زمان مسافرت در این خط 57 دقیقه و مسافت آن 50/41 کیلومتر است. همچنین مانند دیگر خطوط ساعت کاری از 5و 30 دقیقه صبح تا 22 و 30 دقیقه شب است.

خط 6در نقشه متروی تهران

خط 6 متروی تهران نیز با 31 ایستگاه  که البته فعلا 4 ایستگاه آن یعنی دولت‌آباد،شهدا،امام حسین و بعثت فعال است (کوهسار، شهدای کن، شهران، شهر زیبا، آیت‌الله کاشانی، شهید ستاری، شهید اشرفی اصفهانی، بزرگراه یادگار امام، مرزداران، شهرک آزمایش، دانشگاه تربیت مدرس، کارگر؛ تقاطع فاطمی و کارگر، بوستان لاله، میدان ولیعصر، شهید نجات‌اللهی، شهدای هفت تیر، بهار شیراز، سرباز، امام حسین، میدان شهدا،  امیر کبیر،شهدای هفده شهریور،  میدان خراسان، شهید رضایی، بعثت، کیان‌شهر، دولت‌آباد، چشمه علی، ابن بابویه، میدان حضرت عبدالعظیم، حرم حضرت عبدالعظیم)شمال غرب تهران را به جنوب شرق متصل می‌کند.

این خط با خط هفت در ایستگاه متروی شهدای هفده شهریور، با خط چهار در ایستگاه متروی میدان شهدا، با خط دو در ایستگاه امام حسین، با خط یک در ایستگاه متروی شهدای هفت تیر، با خط سه در ایستگاه متروی میدان ولیعصر و با خط هفت دوباره در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس تقاطع خواهد داشت.

مطابق با اطلاعات نقشه متروی تهران مجموع زمان مسافرت در این خط 17 دقیقه و مسافت آن 10 کیلومتر است. زمان شروع به کار این خط نیز مانند سایر خطوط است.

خط 7 درنقشه متروی تهران

خط 7 متروی تهران نیز با 22 ایستگاه (ورزشگاه تختی،   بسیج،  آهنگ،  بزرگراه شهید محلاتی،  شهدای هفده شهریور،  میدان قیام،  مولوی،  میدان محمدیه،  مهدیه،  هلال احمر،  بریانک،  کمیل،  رودکی، شهید نواب صفوی،  توحید،  باقرخان،  دانشگاه تربیت مدرس، بوستان گفت‌وگو،  برج میلاد تهران،  میدان صنعت، شهید دادمان،  میدان کتاب)جنوب شرق تهران را به جنوب غرب متصل می‌کند.

این خط در ایستگاه 17 شهریور با خط 6 (در حال ساخت)، با خط 1 در ایستگاه متروی میدان محمدیه، با خط 3 در ایستگاه مهدیه، با خط 2 در ایستگاه متروی شهید نواب صفوی، با خط 4 در ایستگاه متروی توحید و با خط 6 در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس (در حال ساخت) تقاطع خواهد داشت.

مطابق با اطلاعات نقشه متروی تهران مجموع زمان مسافرت در این خط 33 دقیقه و مسافت 50/20کیلومتر است. ساعت شروع کاری این خط نیز از 5 و 30دقیقه صبح تا 22 و 30دقیقه شب است.

برای دریافت اطلاعات به صورت مختصر به اینفوگرافی زیر مراجعه کنید.

نقشه خطوط متروی تهران/ از ساعت کاری خطوط تا نام ایستگاه‌ها