۰ نفر

ضدعفونی کردن کیوسک های مطبوعاتی/ جلسه با شرکت شهربان برای ساماندهی دستفروشان

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۳۱
کد خبر: 423268
ضدعفونی کردن کیوسک های مطبوعاتی/ جلسه با شرکت شهربان برای ساماندهی دستفروشان

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اقدامات انجام شده برای پیشگیری از ویروس کرونا در سطح شهر تهران را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حمیدرضا تحصیلی در نشست خبری مجازی با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده این حوزه برای پیشگیری از ویروس کرونا، گفت: اولین اقدام پیشگیرانه در حوزه ساماندهی مشاغل را از صیانت از پرسنل خودمان آغاز کردیم و ماسک و مواد ضدعفونی کننده و تب سنج در سه ساختمان مرکزی این شرکت توزیع و تمامی ساختمان ها مجهز به دستگاه تب سنج شد. در گام دوم نیمی از پرسنل را کاهش داده و نیم دیگر را در دو شیفت به کار گرفتیم.

وی افزود: پس از تصمیمات جلسه مدیریت بحران براساس تصمیم گیری ستاد مبارزه با ویروس کرونا 42 بازار روز را که 10 هزار فروشنده در آن مشغول به کار بودند و مرکز بزرگ اجتماعات بود، تعطیل کردیم. همچنین دو بازار بزرگ پرندگان شرق و غرب و چهار مرکز فروش خودرو که روزانه 5 هزار ورودی خودرو داشت و جز مراکز پرجمعیت بود و می توانست ناقل بیماری باشد، تعطیل کردیم و سپس وارد کار اجرایی و ضدعفونی کردن معابر شدیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه 40 دستگاه سم پاش و مه پاش خریداری شد، اظهار داشت: به کلیه جایگاه های 22 گانه در شهر تهران اعلام کردیم تنها اپراتورها حق زدن بنزین دارند و اپراتورها نیز مجهز به ماسک و دستکش شده اند و هر جایگاه یک دستگاه سمپاش دارد که بتوانند هر کدام جایگاه های خود را ضدعفونی کنند. همچنین 8 دستگاه مه پاش نیز برای ضدعفونی کردن کیوسک های مطبوعاتی به کار گرفته شد. سه دستگاه سمپاش در ساختمان های اداری شرکت و دو دستگاه نیز در بازار جنت آباد و حکیمیه مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر 5 دستگاه مه پاش نیز آماده هستند تا در صورتی که در مناطق دیگر به آنها نیاز باشد، خدمات رسانی کنند.

تحصیلی در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال شیوع بیماری توسط حیوانات شهری از جمله سگ، گفت: حدود 80 قلاده سگ که سرفه می کردند از اطراف بیمارستان مسیح دانشوری و لویزان جمع آوری شده که در حال حاضر در قرنطینه هستند. با وزارت بهداشت رایزنی شده تا مشخص کنند آیا این حیوانات می توانند ناقل بیماری باشند و منتظر پاسخ آنها هستیم. اما در حال حاضر اکیپ های ما صبح و بعدازظهر حیوانات سرگردان را از سطح شهر جمع آوری می کنند تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: 4 هزار پوستر با موضوع ویروس کرونا که محتوای آن مورد تأیید ستاد بحران است در اختیار 1200 کیوسک مطبوعاتی قرار گرفته که بر روی بدنه آنها نصب شود.

وی در خصوص ساماندهی دستفروشان با توجه به روزهای پایانی سال گفت: 42 روزبازار تعطیل شده اند و بسیاری از دستفروشان که در این روز بازارها فعالیت می کردند اجناسی را برای توزیع در شب عید تهیه کرده بودند و طبیعی است که بخواهند این اجناس را توزیع کنند. بنابراین ممکن است شاهد حضور دستفروشان در کف خیابان باشیم. تجربه ثابت کرده در مرحله اول با فرهنگ سازی و همکاری دستفروشان باید اقدام به تعطیلی فعالیت آنها برای حفظ سلامت شهروندان کرد اما در برخی از نقاط شهر مثل تهرانپارس، مشکلاتی وجود دارد که با هماهنگی هایی که با شرکت شهربان انجام می دهیم، در خصوص این موضوع تصمیم گیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران  در خصوص کافه های سیار نیز اظهار داشت: در این خصوص براساس مصوبه اخیر شورای شهر تهران تصمیم گیری می شود. برخی از مناطق مانند منطقه 1 تمامی کافه های سیار خود را  جمع آوری کرده اند. در حال حاضر آئین نامه های اجرایی ساماندهی مشاغل بی کانون و سیار تهیه شده و پس از این، این کافه ها در چارچوب این آئین نامه های اجرایی، فعالیت می کنند و برخی از نقاط شهر را برای حضور آنها در نظر می گیریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا خسارتی به دستفروشانی که در روز بازارها نتوانسته اند فعالیت کنند یا نه پیش بینی شده است یا خیر؟ تأکید کرد:کسانی که باید در این 42 روزبازار در این ایام فعالیت می کردند که امکان آن فراهم نشد در سال جدید در اولویت قرارداد قرار دارند. همچنین شهرداری در حال بررسی است که آیا می تواند با همکاری نهادهای حمایت گر از جمله کمیته امداد، کمکی در این رابطه در نظربگیرد یا خیر.