۰ نفر

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

افزایش هزار تنی زباله‌های پایتخت همزمان با جلوگیری از زباله‌گردی/ واکنش به عدم تمایل پاکبان‌های برای جمع‌آوری زباله‌های کرونایی

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۲۳
کد خبر: 422864
افزایش هزار تنی زباله‌های پایتخت همزمان با جلوگیری از زباله‌گردی/ واکنش به عدم تمایل پاکبان‌های برای جمع‌آوری زباله‌های کرونایی

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از افزایش هزار تنی زباله‌های تهران همزمان با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ مجید نوربخش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود پاکبان‌ها تمایلی به جمع‌آوری زباله‌های کرونایی از مخازن و سطح زمین ندارند به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: این اطمینان را می‌دهم که زباله در کف خیابان نمی‌ماند و همه جمع می‌شود، اما از مردم تهران خواهش می‌کنیم دستکش و ماسک را در کیسه‌های جدا قرار داده و در مخزن بگذارند، همچنین از پرتاب آن‌ها در سطح خیابان بپرهیزند. طبیعی است که در شرایط فعلی برای پاکبان‌ها جمع کردن این زباله‌ها سخت است.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعداد دفعات جمع‌آوری زباله وهمچنین شستشوی مخازن نیز اظهار کرد: اغلب دوبار در روز و در برخی مناطق تا 3 یا 4بار نیز اقدام به تخلیه مخازن می‌کنیم. همچنین با توجه به اینکه تهرانی‌ها ساعت خاصی زباله‌هایشان را بیرون نمی‌گذارند نمی‌توانیم در طول روز یا پیش از نیمه شب اقدام به شستشوی مخازن کنیم و هفته‌ای یکبار شستشو می‌شوند.

نوربخش همچنین گفت که؛ همزمان با اعمال محدودیت برای زباله‌گردها به 5هزار و 500 تن زباله تهران هزار تن دیگر نیز افزوده شده که این یعنی تفکیک از مخازن به شدت کاهش یافته است.