۰ نفر

حسین نژاد مطرح کرد:

ساماندهی راه بندهای پیاده روها در سطح مناطق‌22 گانه

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
کد خبر: 421687
ساماندهی راه بندهای پیاده روها در سطح مناطق‌22 گانه

مدیر کل حمل ونقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: به منظور حفظ ایمنی و آسایش عابرین پیاده و جلوگیری از سد معبر جهت تسهیل در پیاده روی ، ساماندهی نصب راهبندهای پیاده روها در سطح مناطق 22 گانه صورت گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ «حسین حسینی نژاد» با بیان اینکه مدتهاست تردد در پیاده روها برای بسیاری از شهروندان مشکل ساز شده است  و مشکلاتی همچون توقف و گاها تردد وسایل نقلیه سبک( خودروهای سواری شخصی و وانت بارها) امنیت خاطر شهروندان را به مخاطره انداخته است گفت: متاسفانه مشکلات مطرح شده و تردد و توقف موتورسیکلت ها ، عاملی برای ترغیب شهروندان به استفاده از حاشیه خیابان به جای مسیر پیاده رو شده است .

مدیر کل حمل ونقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: متاسفانه پیاده روها در شهرها کارکرد اصلی شان که همان ایجاد پیوند بین شبکه سواره و پیاده است را از دست داده اند از اینرو چندی پیش برابر دستورالعمل نصب راه بند ( استاپر) در پیاده روها ، وحدت رویه ای در نصب راهبندها در سطح مناطق 22 گانه صورت گرفته است .

حسینی نژاد ادامه داد: برابر این دستورالعمل تیرک ها و استاپرها به عنوان موانع کاربردی برای خودروها و عابرین و همچنین جدا کردن فضاهای مختلف شهری به کار میروند، که ارتفاع راه بندها و تیرک ها بین 40 تا 60 سانیتمتر متغیر بوده و در عین حال استقرار آنها در کنار هم با فاصله 1.5 متر توصیه شده است تا حداقل عرض حوزه تردد عابرین در پیاده روها رعایت شود.

وی تصریح کرد: اکنون بیش از 619 محل و 10499 دستک در سطح مناطق 22 گانه ساماندهی شده است .

مدیر کل حمل ونقل عمومی و امور مناطق اظهار داشت: استفاده از رنگ های زنده و شاد در ساماندهی راه بندها در پیاده روها مورد توجه قرار گرفته است .