۰ نفر

مدیرعامل متروی تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

پاسخ مدیرعامل متروی تهران به انتقادات رییس شورا نسبت به عملکردشان/ شرایط با گذشته فرق دارد

۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۳۷
کد خبر: 421448
پاسخ مدیرعامل متروی تهران به انتقادات رییس شورا نسبت به عملکردشان/ شرایط با گذشته فرق دارد

مدیرعامل متروی تهران معتقد است شرایط دولت و شهرداری تمام کارهای مربوط به مترو را کند کرده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی امام در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرانجام ساخت برخی ایستگاه‌های مترو تا پایان سال به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: از هزار و 300 میلیارد تومان مجوز اوراق مشارکتی که داریم یکی از بانک‌های خصوصی نزدیک به 930 میلیارد تومان آن را فروخته اما از تیرماه به حساب مترو واریز نکرده است.

او در توضیح علت عدم واریز اظهار کرد: این بانک خصوصی وثیقه‌های شهرداری تهران که املاک در اختیارش هست را قبول نکرده است.

امام با بیان اینکه بنا بود با تزریق این پول تا پایان سال سه ایستگاه دیگر نیز افتتاح شود، گفت: اما عملا نتوانستیم سه ایستگاه برج میلاد، قیام و شهید محلاتی را افتتاح کنیم و به سال آینده موکول شد.

مدیرعامل متروی تهران همچنین درباره سرانجام پیگیری خرید 630واگن مترو از چین گفت: بسته توافقی ایران با چین برای فاینانس مربوط به 8سال پیش است که تا مدت‌های ظرفیت خالی نداشت اما بعد از مدتی پروژه‌های نیمه کار از این ظرفیت خارج شده و 780میلیارد یورو ظرفیت برای خرید واگن باز شد.

او ادامه داد: بعد از پیگیری‌های فراوان در نهایت دو بانک کشاورزی و بانک شهر عاملیت این موضوع را پذیرفتند اما باید توافق‌نامه‌ای بین آن‌ها مبادله شود که هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

امام همچنین در واکنش به ادعای رییس شورای شهر تهران مبنی بر کندی پیگیری برخی مطالبات متروی تهران گفت: گردن ما از مو در مقابل ایشان باریک‌تر است اما دلیلی ندارد ادعای‌شان را قبول کنیم. ایشان خبر ندارند و ما هم نمی‌توانیم هر هفته بگوییم چه پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم.

مدیرعامل متروی تهران با اشاره به بروکراسی‌های اداری زیاد چه در سیستم دولتی و چه شهرداری گفت: اینرا هم باید در نظر بگیریم که شرایط مدیر عاملی آقای هاشمی با اکنون تفاوت زیادی دارد، هم از جهت جایگاه ایشان و هم از این جهت که دولت و شهرداری در وضعیت فعلی نبودند.

او تاکید کرد: حتی در این شرایط آقای هاشمی در جایگاه ریاست شورا بارها پیگری کردند اما جواب نداده است. وضعیت فعلی دولت و شهرداری باعث کندی امور شده، موضوعی که مورد تایید ما هم نیست اما تا آنجایی که توانستیم پیگیری‌های لازم را کرده‌ایم.

امام همچنین با اشاره به برخی اقدامات حمل و نقلی که در سال 98 به سرانجام رسید، گفت: یکی از اتفاقات خوب تصویب نقشه مترو تا 20 سال آینده « طرح جامع حمل و نقل ریلی» در شورای عالی ترافیک بود.