۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران؛

ضدعفونی کردن خیابان‌ها تاثیر زیادی در کاهش شیوع کرونا ندارد

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۱۰
کد خبر: 421184
ضدعفونی کردن خیابان‌ها تاثیر زیادی در کاهش شیوع کرونا ندارد

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران معتقد است؛ ضدعفونی کردن خیابان‌ها تاثیری در کاهش شیوع کرونا ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، رضا کرمی رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری و رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران در نشست مجازی شهرداری تهران در خصوص کنترل تردد سطح شهر تهران و اینکه آیا با سازمان‌های دیگر هماهنگی انجام گرفته است گفت: کنترل تردد در سطح شهر در جلسات و کمیته‌ها با مسئولان بالادستی انجام شده و قائل به کنترل ویژه در این زمینه نیستیم.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی شهرداری در خصوص استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باعث شد که سطح استفاده از این وسایل در میان شهروندان کاهش یابد.

رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چرا در شهر تهران برای ضدعفونی از روش آب پاشی استفاده نشد گفت: متخصصان قائل به تاثیرگذاری آبپاشی نیستند، هرچند از لحاظ روحیه بخشی خوب است اما هزینه و حجم بالایی از مواد مورد نیاز در این روش استفاده می‌شود که می‌توانیم در زمین‌های واجب تری از آن استفاده کنیم.

کرمی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط بحرانی سوله‌های مدیریت بحران شهرداری امکان پذیرش افراد را دارند پاسخ داد: وزارت بهداشت از این سوله‌ها بازدید کرده و معتقد است انجام فعالیت‌های پزشکی در این سوال‌ها امکان پذیر نیست اما درخواست شده برای کادر پزشکی که احتمال آلودگی دارند به‌عنوان پاویون مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ۵۰ سوله برای ارائه خدمات آماده است و در صورت دستور وزارت بهداشت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در خصوص تأمین مواد ضدعفونی مورد نیاز و شائبه‌های پیش آمده در استفاده از جوهر نمک در شستشوی وسایل نقلیه توضیح داد: به دلیل مکش بازار و نیاز زیاد به مواد ضد عفونی در چند روز گذشته با مشکل تهیه مواد مواجه شدیم اما در حال حاضر مواد ضدعفونی کافی در اختیار داریم.

وی ادامه داد: حتی مقدار قابل‌ملاحظه‌ای مواد ضدعفونی برای مترو، بهشت زهرا و اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است.

کرمی در خصوص استفاده از شهر آفتاب به عنوان بیمارستان و محل قرنطینه افراد مبتلا به ویروس کرونا نیز توضیح داد چون هنوز این مسئله وسعت پیدا نکرده استفاده از شهر آفتاب به عنوان یک پیشنهاد مدنظر قرار گرفته است.