۰ نفر

رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

انجام تست غربالگری کرونا در گرمخانه‌های تهران/ هیچ کس در پایتخت بی‌سرپناه نخواهد ماند

۸ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۱۰
کد خبر: 420446
انجام تست غربالگری کرونا در گرمخانه‌های تهران/ هیچ کس در پایتخت بی‌سرپناه نخواهد ماند

رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: در موضوع کودکان کار و خیابان هر چند ماموریت اصلی با سازمان بهزیستی است اما ما به عنوان مسئولیت اجتماعی خود از این موضوع غافل نشدیم و در تعامل با سازمان‌های غیردولتی تلاش می‌کنیم اقلام مورد نیاز را برای آن‌ها به عنوان نهادهای تخصصی مردمی تهیه کنیم که پس از انجام اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ سیدمالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین ضمن تشریح اقدامات این سازمان برای جلوگیری از ابتلای افراد بی‌خانمان به کرونا گفت: ایمن سازی گرمخانه‌های شهر تهران از حیث سلامت مددجویان در اوضاع کنونی جامعه اهمیت بسیاری دارد. همه تلاش همکاران من، ایمن نگه داشتن گرمخانه‌ها و مراکز ویژه مراقبت از افراد بی‌خانمان در برابر سرایت ویروس کرونا و همزمان عدم تعطیلی این مراکز به رغم پرخطر بودن نگهداری جمعی افراد آسیب‌دیده از نظر فنی است.

او با بیان اینکه از هفته ها قبل اقداماتی اولیه طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز و در یک هفته اخیر نیز شرایط ویژه اعمال شد، اظهار کرد: در این راستا اقداماتی برای مواجهه با سرایت ویروس کرونا به گرمخانه‌های شهر تهران و ایمنی همکاران‌مان انجام شده که مهمترین آنها عبارتند از؛ تهیه 60 عدد لباس ایزوله برای همکاران گرمخانه‌ها، توزیع 2800 ماسک و 2500 دستکش لاتکس جهت استفاده پرسنل و مددجویانی که دارای علائم اولیه هستند.

مالک حسینی با بیان اینکه طبق هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر شد روز شنبه 10 اسفند ماه، تست غربالگری اولیه تشخیص کرونا در مراکز خاورشهر و لویزان انجام شود، اظهار کرد: سلامت کارکنان واحد فوریت های اجتماعی و پرسنل مستقر در گرمخانه‌ها اهمیت بسیاری دارد. همچنین هماهنگ شده است از روز شنبه برای تمامی کارکنان واحد فوریت‌های خدمات اجتماعی و کارکنان مستقر در گرمخانه‌ها تست اولیه ابتلا به ویروس کرونا انجام شود.

رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: خوشبختانه با توجه به آمادگی قبلی سازمان اقدامات لازم برای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده انجام و حداقل برای دو هفته ذخیره لازم انجام شده و اکنون هم در حال رایزنی برای تهیه اقلام با احتمال طولانی‌تر شدن شرایط کنونی هستیم.

وی ادامه داد: فعالان مدنی هم در خصوص وضعیت کودکان کار و افراد بی سرپناه دغدغه‌هایی دارند. این دغدغه ارزشمند و قابل درک است، اما باید اطمینان بدهم که در موضوع افراد بی‌سرپناه شرایط خوب است و قطعا می‌توانم بگویم جز افرادی که برای حضور در گرمخانه‌ها و حتی افراد بی‌سرپناه‌ تحت مدیریت سازمان های غیر دولتی مقاومت می کنند و خود تمایل به حضور  ندارند هیچ کس در تهران بی‌سرپناه نخواهد ماند.

مالک حسینی همچنین در تشریح وضعیت  سلامت کودکان کار نیز گفت: در موضوع کودکان کار و خیابان هر چند ماموریت اصلی با سازمان بهزیستی است اما ما به عنوان مسئولیت اجتماعی خود از این موضوع غافل نشدیم و در تعامل با سازمان‌های غیردولتی تلاش می‌کنیم اقلام مورد نیاز را برای آن‌ها به عنوان نهادهای تخصصی مردمی تهیه کنیم که پس از انجام اطلاع رسانی خواهیم کرد.

او ادامه داد: همه باید بپذیریم در شرایط ویژه و سختی قرار داریم و همه باید به بکدیگر کمک کنیم تا این از این بحران با کمترین هزینه عبور کنیم. به همین دلیل تقاضا می‌کنم صرفا ناظر و منتقد نباشیم و هر کس باید به هر شکلی که می‌تواند در هماهنگی با نهاد‌های متولی به مدیریت بحران ایجاد  شده کمک کند.