۰ نفر

رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

شرایط نگران‌کننده دو گرم‌خانه تهران در مواجهه با کرونا/ نمی‌دانیم با مراجعه معتادان متجاهر چه کنیم!

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۲۳
کد خبر: 419463
شرایط نگران‌کننده دو گرم‌خانه تهران در مواجهه با کرونا/ نمی‌دانیم با مراجعه معتادان متجاهر چه کنیم!

رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از شرایط نگران کننده دو گرم‌خانه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ سید مالک حسینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت مددسراهای شهر تهران همزمان با شیوع ویروس کرونا به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در حال حاضر شرایطمان پایدار است یعنی در گرم‌خانه‌ها هر روز تقریبا دو تا سه بار ضدعفونی انجام می‌شود و سطوح را از محل خوابگاه‌شان مثل دستگیره‌های در تا محل‌های تماس مثل میز ناهارخوری را ضدعفونی می‌کنیم و مرتب وضعیت پایش می‌شود.

او ادامه داد: در خاورشهر و لویزان که شرایط نگران کننده‌ای دارد بر اساس دستورالعمل‌هایی که با همکاری وزارت بهداشت تنظیم کردیم عمل می‌کنیم. در آنجا افرادی هستند که به شدت آسیب پذیرند و بیماری‌های زمینه‌ای چون هپاتیت و ایدز دارند که سیستم ایمنی‌شان به شدت تحلیل می‌رود.

مالک حسینی با بیان اینکه بیش از 40 تا 50 درصد مددجوها از  پوشک بهداشتی استفاده می‌کنند، گفت: این افراد توان کنترل مسائل روزانه شخصی‌شان را ندارند چه برسد به اینکه با بیماری کرونا بخواهند دست و پنجه نرم کنند. 

 رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: از فرمانداری برای نگهداری این افراد درخواست کردیم که در همان مددسراها قرنطینه شوند. شرایط خاصی است که وزارت بهداشت باید نظر دهد. 

مالک حسینی اضافه کرد: خوشبختانه تا امروز هیچ موردی نداشتیم ولی به شدت مراقبت می‌کنیم. نگرانی‌مان این است که در صورت مشاهده مورد و موضوع قرنطینه کردن چون برخی از افراد درگیر اعتیاد هستند باید از همین الان برای مصرف کنترل شده این افراد فکری کرد و نسبت به این موضوع هم داریم رایزنی می‌کنیم تا مجوزهای لازم را بدهند. 

رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه مددجوها آموزش‌پذیری بالایی نداشته و نسبت به رعایت بهداشت چندان شرایط مناسبی ندارند و همیشه در معرض خطر هستند، گفت: همکاران خودمان هم در این زمینه مشکل دارند و خط مقدم ارتباط‌گیری با این افراد هستند که باید برای آن‌ها هم فکری کرد. 

او همچنین در واکنش به اظهار نظر مدیر کل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر که اعلام کرده بود که از پذیرش معتادان متجاهر در مراکز ماده 16 جلوگیری می‌شود، اظهار کرد: این موضوع از یک جهت می تواند کنترل‌کننده باشد و اتفاق خوبی باشد و از طرف دیگر اگر این افراد به گرم خانه‌ها مراجعه کنند برایمان چالش‌های خیلی جدی ایجاد می‌شود.