۰ نفر

رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران؛

تعطیلی اغذیه فروشی‌های متروی تهران همزمان با شیوع کرونا

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۱۴
کد خبر: 418906
تعطیلی اغذیه فروشی‌های متروی تهران همزمان با شیوع کرونا

رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران از تعطیلی اغذیه فروشی‌های متروی تهران خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به جلسه اضطراری مشترک مدیران شهرداری با مسوولان وزارت بهداشت درباره انجام اقدامات لازم برای مقابله با ویروس کرونا گفت: برای کنترل شیوع این ویروس مشارکت مردم و خود مراقبتی بیشترین اهمیت را دارد در غیر اینصورت احتمال اینکه ما کنترل انجام بدهیم کم است.

او با بیان اینکه سعی می‌کنیم آموزش‌هایمان را به دست مردم برسانیم،اضافه کرد: با حداکثر توان تبلیغاتی وارد عمل خواهیم شد.

محمدی با اشاره به ۲۴ساعته شدن سامان‌سراهای شهرداری تهران اضافه کرد: از آنجایی که تردد مددجوها به خارج از سامان‌سرا زیاد است تصمیم گرفتیم مدت فعالیت آن‌ها را 24ساعته کنیم تا میزان تردد کاهش پیدا کند، آن‌هایی هم که مشکوک به ویروس هستند در همان سامانسرا قرنطینه شوند. 

رییس مرکز ارتباطات شهردرای تهران اضافه کرد: شیوه ضدعفونی مکان‌های عمومی را وزارت بهداشت باید تعیین کند. علاوه بر اینکه شرایط تامین ماسک و پخش عمومی آن وجود ندارد، استفاده از آن تاثیرگذاری زیادی هم ندارد. 

او درباره ادامه فعالیت مجموعه‌های ورزشی زیر مجموعه شهرداری تهران نیز  اظهار کرد: مقرر شد اگر هرکدام از شهروندان بیمار هستند و یا علائم مربوط به سرماخوردگی را دارند از مراجعه به مجموعه‌های ورزشی خودداری کنند اما فعلا تعطیل نخواهند شد. 

محمدی درباره نحوه فعالیت بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز تاکید کرد: این بازارها نیز چون روزانه تامین کننده نیازهای اساسی مردم هستند تعطیل نخواهند شد و کارکنان به طور مداوم از مواد ضدعفونی کننده و دستکش استفاده می‌کنند. 

رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با اعلام خبر تعطیلی همه اغذیه فروشی و آبخوری‌های مترو تهران، اظهار کرد: شهروندان تهرانی اینرا بدانند اگر کاهش خدماتی داده می‌شود به دلیل صیانت از مردم است. 

او با بیان اینکه بعضی از بیمارستان‌ها تقاضای نیرو برای گندزدایی و سم‌زدایی دادند، اضافه کرد: برنامه داریم که پسماند هرچه سریعتر از سطح شهر جمع‌آوری شود. همچنین سازمان بهشت زهرا مقرراتی برای انتقال تشییع و شستشو و خاک سپاری فوت شدگان براثر کرونا به همراه محل دفن جداگانه ای برای آن‌‍‌‌ها در نظر گرفته است. 

محمدی اضافه کرد: نحوه فعالیت روز بازارها و پرنده فروش‌های زرمجموعه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نیز مانند سازمان میادین میوه و تره‌بار است و آن‌ها هم ضدعفونی می‌شوند.  و خرید و 

رییس مرکز ارتباطات شهرداری با بیان اینکه همه‌‌ گزارشات روزانه اقدامات شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا روزانه به وزارت بهداشت ارسال می‌شود،ادامه داد: پایش وضعیت کارکنان به طور مکرر انجام می‌شود همچنین مشکلی برای تامین بودجه نداریم اما اگر نیاز باشد دستورالعمل مورد نیاز برای تامین بودجه فراهم است. 

  محمدی با بیان اینکه اطلاع رسانی با مرکز ارتباطات شهرداری تهران و مسوولیت راهبری موضوعات با سازمان مدیریت بحران است، تاکید کرد: همچنین برای کاهش تردد در مترو بنا داریم سرفاصله قطارها کاهش پیدا کند و همچنین برای فروش بلیت‌های تک سفره محدودیتی ایجاد خواهم کرد تا از زمان توقف کاسته شود. 

رییس مرکز ارتباطات با بیان اینکه اسکان کارگری دائما گندزدایی می‌شوند، از تعطیلی همه همایش‌ها و سمینارها خبر داد.