۰ نفر

ارسال تخلفات قالیباف به شورای نگهبان

۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۰۸
کد خبر: 417104
ارسال تخلفات قالیباف به شورای نگهبان

نائب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اعلام تاییدشدن تخلف خیریه امام رضا(ع) متعلق به همسر شهردار اسبق تهران گفت: اگر مدیریت کنونی شهری موارد را سریع‌تر پیگیری می‌کرد، اکنون دیگر بهانه‌ای وجود نداشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، «سید محمود میرلوحی» نائب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران درباره روند رسیدگی به تخلفات دوره پیشین مدیریت شهری گفت: برای اینکه به وظیفه خود در این زمینه عمل کنیم، نامه محرمانه‌ ارسال شده به شورای نگهبان را برای رئیس هیات اجرایی انتخابات نیز ارسال کرده‌ایم.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه گفته شد، تخلفی از جانب آقای قالیباف انجام نشده است، گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور را برای شورای نگهبان ارسال کردیم و آنها باید پاسخ بدهند که  با وجود ۸۰۰  مورد گزارشی که از تخلفات ذکر شده، آیا می‌شود یک فرد را از این تخلفات مبرا دانست؟

انتقاد از عملکرد یک بام و دوهوا

نائب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تصریح کرد: ما هم به عنوان بخشی از افکار عمومی این سوال را داریم که اگر گفته می‌شود، مبارزه با فساد بدون تبعیض است،‌ این مورد قابل توجه را نیز رسیدگی کنند. باید به افکار عمومی پاسخ داد که چرا به صورت یک بام و دوهوا عمل می‌شود و اگر این موارد مبنای تصمیم است، چرا برای برخی در نظر گرفته می‌شود و برای برخی نه. 

او درباره ۳۳ مورد تخلفاتی که در گزارش حسابرسی سال ۹۳ مطرح شد، اظهار داشت: بر مبنای گزارشی که دو بخش حراست و بازرسی شهرداری ارائه داده‌‌اند تا ۱۰ مورد از تخلفات در این گزارش مورد تایید قرار گرفته است و متاسفانه موارد مهم آن که مدنظر ما بود، براساس گزارش حراست و بازرسی شهرداری صحت دارد و یکی از این موارد مربوط به خیریه امام رضا(ع) است.

اموال متعلق به شهروندان تهرانی باید مسترد شود

وی درباره موارد مهم تخلفاتی که در این گزارش به تایید سازمان بازرسی شهرداری رسیده است، گفت: بحث املاک واگذار شده، برخی پرداخت‌ها و مسئله مربوط به خیریه امام رضا(ع) از موارد مهمی است که تخلف آنها در گزارش حراست و سازمان بازرسی به تایید رسیده است و بررسی بقیه موارد نیز ادامه دارد که البته به این معنا نیست، باقی موارد دارای تخلف نیستند. شورا تکلیف کرده است، که مشخص شود کدامیک از موارد تخلف از جنس قضائی است تا به قوه قضائیه شکایت شود و کدام یک از جنس تخلفات اداری است تا مورد رسیدگی قرار گیرد. 

نائب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران اظهار داشت: باید مشخص شود، اموالی که متعلق به شهروندان تهران است، چگونه باید مسترد شود.

گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره تخلفات سیاسی نیست

او تصریح کرد: وقتی سازمان بازرسی کل کشور در گزارشی به ۸۰۰ مورد تخلف که املاک نجومی تنها یکی از آنها است، اشاره می‌کند، یعنی این گزارش سیاسی نیست.حال سوال این است، اگر یکی از موارد این گزارش مربوط به دوره جدید مدیریت شهری بود، این رفتار هم با ما می‌شد؟ اکنون همه چیز به حدی شفاف است که گاهی سازمان بازرسی کل کشور حتی در کارتابل مدیران ورود پیدا می‌کند و نسبت به تصمیماتی که حتی هنوز اعمال نشده اخطار می‌دهد. سازمان بازرسی کل کشور گزارشات خود را داده و آخرین آن هم مربوط به تیرماه امسال  بود که به ۴۱ مورد تخلف نیز اشاره شد، اما چه برخوردی با آن شد؟

سرنوشت گزارش‌های تلنبار شده از دوره قبلی مدیریت شهری چه می‌شود؟

میرلوحی تصریح کرد: واقعا جای سوال است که چطور چنین برخوردی با گزارش‌های تلنبار شده از دوره قبلی مدیریت شهری می‌شود؟ چرا نسبت به این موارد برچسب محرمانه می‌زنند و محتاطانه پیش می‌روند؟

نائب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تاکید کرد: باید سرنوشت پرونده‌های قبلی،‌ پرونده تخلف معاون اسبق شهردار و املاک مشخص شود. برای غیرخودی‌ها مو را از ماست بیرون می‌کشند،‌ اما برای خودی‌ها اینگونه عمل نمی‌کنند و بنا هم نیست که صدای اعتراض را بشنوند. 

گلایه از برخی مدیران کنونی شهرداری

نائب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون پاسخی برای نامه ارسالی به شورای نگهبان دریافت کرده‌اید، گفت: خیر، هنوز پاسخی نگرفته‌ایم. 

او در پاسخ به این سوال که اگر اراده مدیریت شهری در بررسی پرونده تخلفات دوره پیشین شهرداری قوی‌تر بود، آیا این پرونده‌ها سریع‌تر به سرانجام نمی‌رسید؟ اظهار داشت: گلایه‌هایی از برخی مدیران داریم، چراکه اگر زودتر اقدام می‌کردند و موارد اخیر را زودتر از این مورد بررسی قرار می‌دادند، شاید این بهانه‌ها اکنون وجود نداشت.