۰ نفر

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

تکلیف 62پرونده باغ معروف پایتخت مشخص شد

۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۰۷
کد خبر: 416507
تکلیف 62پرونده باغ معروف پایتخت مشخص شد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: دو باغ از 62باغی که طبق مصوبه شورا مجاز به ساخت و ساز شدند به دلیل ارزش اکولوژیک از سوی شهرداری تملک خواهند شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ عبدالرضا گلپایگانی درباره سرانجام بررسی پرونده 62باغ تهران که عوارض خودشان را قبل از لغو مصوبه موسوم به برج باغ پرداخت کرده بودند در گفت و گو با اقتصادآنلاین گفت:  طبق مصوبه شورا باید کمیته فنی باغات تشکیل می‌شد که ار روز معرفی نمایندگان شهرسازی و شورا جلساتی در اینباره تشکیل شد.

او ادامه داد: همچنین هر پرونده‌ای که به کمیته فنی باغ آمده و پیچیدگی دارد بررسی شده و آن‌هایی هم که نیاز به بازدید داشتند، بازدید صورت گرفته است. تعدادی از آن‌ها واجد شرایط صدور پروانه بودند که برای انجام اقدامات لازم به مناطق ارسال شدند.

معاون شهرسازی و معماری حناچی با بیان اینکه دو باغ از از این 62 باغ به دلیل ارزش اکولوژیک در مرحله تملک از سوی شهرداری تهران هستند اظهار کرد: نقشه مصوب بعضی ایراد داشت که بنا شد براساس قوانین روز و تصمیمات کمیته فنی باغات اصلاح شوند.

گفتنی است؛ 62پرونده مذکور به این دلیل که عوارض صدور پروانه ساخت خود را قبل از لغو مصوبه موسوم به برج باغ پرداخت کرده بودن طی استفساریه‌ای از سوی شورای شهر تهران مجاز به ساخت و ساز در املاک خود شدند.