۰ نفر

در تذکرات اعضای شورای شهر تهران مطرح شد؛

انتقاد از نحوه اختصاص درآمد به مترو/ برج طغرل کج نشده است

۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
کد خبر: 415791
انتقاد از نحوه اختصاص درآمد به مترو/ برج طغرل کج نشده است

عضو شورای شهر تهران گفت: برج طغرل کج نشده، اگرچه که ساخت مجموعه رازی، کاهش سطح آبهای زیرزمینی و توسعه مترو ممکن است مشکلاتی را ایجاد کرده باشد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ حسن خلیل‌آبادی در جریان یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر کن شدن برج طغرل گفت: انتشار این شایعات نگرانی هایی را برای مردم ایجاد کرده است. برج طغرل کج نشده، اگرچه که ساخت مجموعه رازی، کاهش سطح آبهای زیرزمینی و توسعه مترو ممکن است مشکلاتی را ایجاد کرده باشد.

وی با بیان این‌که چندین پیش سازمان میراث فرهنگی در نامه‌ای عنوان کرد که برج طغرل کج نشده است، اظهار کرد: البته معتقدیم که باید سازمان میراث با استفاده از دستگاه‌های مخصوص سریعا بررسی‌های لازم را انجام دهد، اما به نظرم این برج کج نشده است.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان این‌که برخی‌ها عنوان کرده‌اند که چون چشمه علی خشک شده شاهد کج شدن برج طغرل هستیم گفت: اما آب به چشمه علی برگشته و با این حال از میراث فرهنگی می‌خواهیم که نظر قطعی خود را در این خصوص ارائه کند.

همچنین شهربانو در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه برابر مفاد تبصره ۳۷ بودجه مصوب سال ۱۳۹۸، شهرداری تهران موظف است در راستای توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD)، همه درآمدهای وصولی حاصل از تغییر پهنه (کاربری)، عوارض صدور پروانه و اعطای مازاد تراکم در محدوده 300 متری زون‌های TOD (مترو وBRT )را صرفا در توسعه سیستم های حمل و نقل انبوه بر به ویزه مترو هزینه کند،گفت:بر اساس گزارش واصله، در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۹۸ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای صدور پروانه املاک واقع در محدوده مذکور وصول شده است و اگر با همین روند و عملکرد پیش رود، پیش بینی می شود تا آخر سال جاری بالغ بر ۶۲۰ میلیارد تومان وصول شود.

او ادامه داد: متاسفانه با وجود این منبع درآمدی، معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری با وجود تحقق مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره مذکور، تاکنون ریالی به مترو اختصاص نداده است.سوالی که وجود دارد این است که چرا تاکنون بودجه ای تخصیص داده نشده است؟