۰ نفر

سخنگوی شورای شهر تهران ادعا کرد؛ پایان شهر فروشی در پایتخت

۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۳۰
کد خبر: 415623
سخنگوی شورای شهر تهران ادعا کرد؛ پایان شهر فروشی در پایتخت

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دست مدیران شهری برای تراکم فروشی بسته شده است‌‌، گفت: در حال حاضر امکان صدور مجوز برای ساخت طبقات اضافه وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران درباره موضوع شهرفروشی و تراکم فروشی در پایتخت اظهار داشت: این مسائل در حال حاضر بسیار کنترل شده و شورای پنجم از ابتدای فعالیت حساسیت‌های ویژه‌ای نسبت به این موضوع نشان داد.

وی با اشاره به اینکه با مصوبه لایحه تعیین مأموریت‌ها، حدود اختیارات و مسؤولیت‌های شوراهای معماری مناطق اختیار شوراهای مناطق مجراهای شهرفروشی و تراکم فروشی بسته شده است‌،‌ گفت: حتی اگر مدیران شهری بخواهند هم نمی‌توانند شهر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بفروشند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرفروشی به صورت سیستمی بسته شده است، گفت: قبلا طرح تفصیلی ملاک عمل بود و مدیران به صورت موردی می‌توانستند تصمیماتی بگیرند ولی اکنون با پیگیری شورا همه موضوعات به صورت سیستمی بوده و امکان مداخله انسانی نیست.

اعطا با بیان اینکه این موضوعات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدام در شورای شهر رصد می‌کنیم افزود: بعد از سیستمی شدن برنامه‌ها دیگر شاهد فروش شهر و یا امکان مجوز برای صدور ساخت طبقات اضافه نیست و تنها موارد اندکی گزارش شده که مربوط به ماه‌های قبل است.