۰ نفر

واکنش شهرداری به اعتراض اهالی استاد معین به وضعیت زیرگذر

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۱۵
کد خبر: 415019
واکنش شهرداری به اعتراض اهالی استاد معین به وضعیت زیرگذر

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران به ابهامات مطرح شده در پروژه زیرگذر استاد معین پاسخ داده و گفت: مطرح کردن حرف‌هایی نظیر قرارگیری خانه پدری شهردار در منطقه طرشت و ناقص بودن پروژه سخیف و بی پایه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، درخصوص حرف و حدیث‌های ساخت پروژه استاد معین گفت: ابتدا باید به دلیل ساخت پروژه استاد معین توجه کنیم و ببینیم چه شده که این پروژه احداث شده است.

وی ادامه داد: ماجرای احداث این زیر گذر این است که ما قبلا یک گردش به چپ در خیابان آزادی داشتیم که خودروها از خیابان آزادی به سمت جنوب وارد خیابان استاد معین و خیابان 21 متری جی می‌شدند.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفت: زمانی که بی.آر.تی ساخته شد این گردش به چپ بسته شد در حالی که در خیلی از تقاطع‌های قبل از آن مثل بهبودی خوش و سایر چهارراه ها این تقاطع ها حذف نشده است و چراغش وجود دارد.

وی افزود: در آن زمان به مردم می گویند بروید میدان آزادی دور بزنید و 2.5 کیلومتر مسیرتان را دورتر کنید و بعد وارد استاد معین بشوید و از اینجا این مطالبه عمومی شکل میگیرد که بیاییم و یک زیرگذری در اینجا ایجاد کنیم.

صبوری دیلمی گفت: به این بهانه در سال 93 استارت ساخت زیرگذر زده می‌شود. وقتی زیرگذر استارت می شود اهالی و برخی از مسوولان شهرداری  منطقه 9 علاقه مند می‌شوند که به سمت شمال هم داخل زیرگذر خودرو برود. 

معاون شهردار تهران گفت:‌ به همین دلیل در سال 95 ساخت زیرگذر به دلیل یک مشکل فنی متوقف می شود زیرا نمی توانستند خیابان آزادی را انحراف مسیر بدهند در سال 96 ما پروژه را مجدد باز طراحی کردیم و قرار شد قسمت زیر گذر به صورت تونل باشد.

وی ادامه داد: سال 97 طراحی انجام گرفته ابلاغ شد و تا 98 این پروژه را ساختیم. از همان اوایل که ما رفتیم برای آغاز ساخت مجدد زیر گذر تعداد مجتمع تجاری در انتهای زیرگذر ساخته شد به صورت برج و مجتمع تجاری و همان زمان شایعه درست شد که شهرداری این زیرگذر را برای راحتی این شاپینگ سنتر ها می سازد.

صبوری گفت: البته ما به این شایعه هم توجه نکردیم و زیرگذر را براساس طراحی های مورد نیاز منطقه ساختیم.

وی افزود: در همان زمان از سوی مجموعه شهرداری منطقه 9 برای ما درخواست‌هایی آمد که یک راه از جنوب به شمال هم داخل زیرگذر احداث کنید.

معاون شهردار تهران ادامه داد: ما با این موضوع موافقت کردیم و گفتیم راه را باز می‌کنیم زیرا عرض تونل کافی است برای دو طرفه بودن اما اینهایی که از پایین می خواهند به سمت شمال حرکت کنند کجا می خواهند بروند؟ مگر طرشت مقصدی است؟

صبوری خاطرنشان کرد: به ما گفتند نه اینها می خواهند از داخل طرشت خود را به محمدعلی جناح یا یادگار امام برسانند حال آنکه کافی است این سوال پرسیده شود که چرا طرشت؟ طرشت که مقصد جایی نیست.

وی گفت: موضوع این است که در طرشت چه کاری داریم؟ اصلا کوچه پس کوچه های طرشت هم بهم بریزد. اما مگر نمی شود از آزادی داخل یادگار امام رفت؟ 

معاون فنی شهردار تهران ادامه داد: گاهی باید کمی فکرمان را بزرگتر کنیم مگر می‌شود از طوس و دامپزشکی و هاشمی و استاد معین و 21 متری جی این بار ترافیک را بریزیم داخل این زیرگذر و به سمت شمال حرکتش بدهیم. کافی است ساعت 5 بعد از ظهر همین امروز بروید داخل طرشت ببینید هنوز زیرگذر باز نشده چه ترافیکی وجود دارد.

صبوری گفت: کوچه های طرشت باریک است و کشش ندارد مگر می‌شود یک خیابان 21 متری جی و یک خیابان 45 متری استاد معین را بیاوریم جمع کنیم داخل یک خط زیرگذر و بریزیم داخل محله طرشت و شمال آزادی آن هم در کوچه های دوازده متری.

وی خاطرنشان کرد: نمی شود یک شریان درجه یک 45 متری را بریزیم داخل شریان درجه دوم و درجه سوم خب طبیعی است که تمام کوچه پس کوچه های آن محله بهم میریزد.

معاون شهردار تهران افزود: بعد به این نکته نگاه کنید که آمدند و گفتند که خانه آقای حناچی در آنجاست که اولا اینگونه نیست. بعد آمدند گفتند خانه پدری حناچی آنجاست که آن هم یک موقعی آنجا بوده است. مگر می شود شهر را با این روابط اداره کرد؟

البته به محض خروج از جلسه شهردار تهران به ما و سازمان حمل و نقل دستور دادند که براساس دو نرم افزار ترافیکی و ترافیکی-اجتماعی موضوع بازگشایی این زیرگذر را بررسی کنیم تا اگر لازم است که مسیر جنوب به شمال هم باز شود این کار را بکنیم.

صبوری گفت: دو تا خبر دروغ در اینجا وجود دارد که یکی از آنها این است که گفته شده پروژه نیمه کاره بوده است در حالی که نیمه کاره نیست ما مسیری برای دوچرخه و عابر پیاده در نظر گرفته ایم که فاز دوم پروژه است که این اصلا برای اولین بار در ایران در حال شکل گیری است.

وی ادامه داد: این مسیر دوچرخه و عابر پیاده در یک مسیر چهار متری بالاتر از خودروها قرار میگیرد و با شیشه ایزوله می شود تا دود وارد آن نشود و جالب است عکس گرفته اند و گفته اند که تونل نیمه کاره است.

معاون شهردار تهران گفت: دیروز با سردار مهماندار هم صحبت کردم ایشان نظر ما را پسندید و پلیس هم می دانسته است که اصلا ساخت تونل برای حرکت شمال به جنوب بوده است.

وی افزود: برخی تحریکاتی که ما می بینیم این است که به ما فشار بیاورند که هوای آن ملک های تجاری آنجا را داشته باشیم و ما را به سمت فشار برای حمایت از آنها سوق بدهند.

صبوری گفت: برای چه چیزی قرار است به سمت شمال استاد معین برویم؟ طرشت مقصد سفر است؟ طرشت ما را به کجا می رساند؟ این سوالاتی است که پاسخی برای آن وجود ندارد. مثل این می ماند که بگوییم خیابان مطهری را هم دو طرفه کنیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: نکته بد و عجیب داستان این است که در این بین حرفهای بچه گانه و سخیفی مطرح می شود و حرف از خانه پدری حناچی زده می شود در صورتی که بهتر است اصلا به این حرفها جواب ندهیم.

وی گفت: شهردار تهران اگر به دنبال چنین کارهایی بود اصلا چرا باید پدر و مادرش را داخل خیابان طرشت ساکن کند؟ خب پدر و مادرش را می برد زعفرانیه می نشاند.

صبوری ادامه داد: کاش آن روز در خلال افتتاح پروژه می دیدید که یک کلاس درس را تعطیل کرده بودند و تعدادی بچه مدرسه ای را آورده بودند با معلمشان که شعار بدهند آن هم در زمانی که ساعت مدرسه است. بعد معلمشان می گفت چرا شعار نمی دهید مگر خسته شدید.